دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
یوسف پور

مدیر خانه مطبوعات استان قم، تواصی به حق از سوی رسانه های جمعی را زمینه ساز رشد و رونق مشارکت عمومی در بحث انتخابات دانست.

فخرالدین یوسف پور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به این که بر اساس بیانات و رهنمودهای مقام معظم رهبری دعوت مردم به حضور گسترده در انتخابات، مصداق تواصی به حق است، اظهار داشت: افراد صاحب قلم، بانفوذ و کسانی که به هر طریق دارای تریبون و حوزه‌ی تأثیرگذاری هستند باید در راستای جهاد تبیین و عمل به مطالبه حضرت آقا مبنی بر تواصی به حق و صبر، زمینه مشارکت مردم در عرصه انتخابات را فراهم کنند.

وی با بیان این که تواصی به حق و صبر باید در اولویت فعالیت رسانه ای قرار گیرد، افزود: به تعبیر رسای رهبر معظم انقلاب همه ما محتاج موعظه و سفارش به حق و حفظ راه مستقیم هستیم و این که با تقوا و اخلاص به دنبال انجام وظیفه دینی و انسانی خویش باشیم.

مدیر خانه مطبوعات استان قم گفت: حضرت آقا در یکی از بیانات اخلاقی خویش تأکید می فرمایند "وقتی توصیه به تقوا می‌کنیم، معنایش این نیست که تقوا وجود ندارد؛ نه، بلکه توصیه به این است که اگر این دستاوردِ معنوی در ما هست، حفظ شود؛ اگر ناقص است، تکمیل و اگر مفقود است، تأمین گردد. "

این فعال رسانه ای ادامه داد: بر اساس آموزه های قرآن کریم به خصوص ناظر به آیات نورانی سوره "عصر"، از جمله اصلی ترین الزامات شکل گیری جامعه مطلوب، ایمان، عمل صالح، تواصی به حق و تواصی به صبر می باشد به این خاطر که اگر این چهار عامل در جامعه وجود داشته باشد، اعضای آن جامعه در مسیر سعادت دنیا و آخرت گام برمی دارند.

وی خاطرنشان کرد: در واقع ایمان و عمل صالح، زیربنای همه فعالیت های یک انسان موحد را تشکیل می دهد ولی باید توجه داشت ایمان و اعمال صالح تداوم پیدا نمی کنند، مگر آن که از یک سو دعوت به حق صورت گیرد و از سوی دیگر، در طریق اجرای این دعوت به صبر نیز توصیه شود.

یوسف پور همچنین با بیان این که انتخابات مظهر قدرت ملی و تجلی بارز مردم سالاری دینی است، گفت: به تعبیر مقام معظم رهبری هر کسی که دل در گروی کشور دارد، فارغ از این که حتی گرایش انقلابی دارد یا خیر به خاطر منافع ملی باید در انتخابات شرکت کند چرا که به هر میزان که انتخابات در کشور پرشورتر باشد به همان میزان جلوی طمع ورزی و فتنه انگیزی دشمنان گرفته می شود.

وی بیان داشت: در راستای جهاد تبیین و تشریح اهمیت تواصی به حق و صبر برای افراد جامعه به خصوص نسل جدید، بی شک رسانه ها نقش بسیار مهمی دارند و در این خصوص می بایست با تواصی به حق و صبر، زمینه ساز رونق مشارکت عمومی مردم در بحث انتخابات شوند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha