پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
انتخابات

پژوهشگر حوزوی تصریح کرد: تلاش در جهت تحقق مشارکت حداکثری و آگاهانه باید راهبرد اصلی رسانه های انقلابی و متعهد باشد.

حجت الاسلام حبیب بابایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به این که مشارکت قوی و تحقق زمینه برای رقابت واقعی و سالم از جمله مهم ترین مطالبات رهبر معظم انقلاب در رابطه با بحث انتخابات است، اظهار داشت: اگر به بیانات و رهنمودهای ایشان با دقت بنگریم به خوبی متوجه می شویم که راه حل مشکلات کشور همانا مشارکت مردم در انتخابات است و نه عدم مشارکت و لذا ایشان به مناسبت های مختلف در چنین ایامی همه گروه‌های مردم را به انتخابات دعوت می کنند.

وی افزود: اساساً تلاش در جهت تحقق مشارکت حداکثری و آگاهانه باید راهبرد اصلی رسانه های انقلابی و متعهد باشد که در این خصوص لازم است خلاقیت و روزآمدی چاشنی فعالیت رسانه ای به ویژه در زمینه تولید محتوای اثرگذار باشد.

این پژوهشگر حوزوی خاطرنشان کرد: در واقع ما بر اساس رهنمودهای امامین انقلاب در عرصه انتخابات دو تکلیف مهم و کلیدی برعهده داریم؛ ‌ اول، حضور در پای صندوق‌ رأی و دوم، شناسایی و رأی دادن به کاندیدای اصلح.

وی گفت: درست است که اولویت همچنان تحقق بحث حضور گسترده و مشارکت حداکثری است اما نباید از اهمیت انتخاب اصلح و تلاش برای معرفی شاخصه های کاندیدای اصلح در جامعه غافل شد کما این که به تعبیر مرحوم علامه مصباح یزدی، اهمیت ندادن به شناخت اصلح آفتی است که ممکن است انتخاب‌کنندگان به آن مبتلا شوند و ما نباید از این خطر غافل باشیم.

حجت الاسلام بابایی افزود: شکی نیست که مجلس ضعیف به جهت عدم مشارکت در انتخابات و عدم توجه جدی به مؤلفه های کاندیدای اصلح، توانایی رفع مشکلات را ندارد.

وی افزود: به تعبیر رسای مقام معظم رهبری، انتخابات تامین‌کننده حاکمیت ملی جمهوریت و مردم‌سالاری است و در این میان با توجه به این که مجلس در رأس امور است لذا شکل گیری مجلس قوی در سایه مشارکت بالا و آگاهانه مردم در انتخابات محقق می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha