شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
نشست انتخاباتی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران استان گلستان گفت: امروز جمهوری اسلامی به‌صورت معجزه‌آسایی در اوج اقتدار نظامی قرار دارد و همین موجب وحشت استکبار جهانی شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گرگان، خانم سیده نفیسه حسینی واعظ در نشست بصیرتی پیرامون انتخابات که در جمع اساتید، کارکنان و طلاب مدرسه علمیه تخصصی الزهرا(سلام‌الله‌علیها) گرگان برگزار شد، با استناد به آیه شریفه2 سوره مائده بیان کرد: حضور در انتخابات به معنای تعاون بر تقوا و بِرّ است؛ قطعاً کسانی که دل در گرو نظام جمهوری اسلامی دارند و معتقد به قرآن هستند، از حضور در انتخابات کوتاهی نمی‌کنند.

وی افزود: حضور نیافتن در انتخابات، به معنای پاسخ دادن به خواست دشمنان نظام جمهوری اسلامی و مصداق تعاون بر إثم و همسو شدن با دشمنان است.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان گلستان اضافه کرد: یکی از رفتارهای شایسته مؤمنانه، بدون شک که مصداقی از تعاون در برّ و نیکی نیز به شمار می‌رود، حضور در انتخابات است؛ این کار، موجب تقویت نظام جمهوری اسلامی و یأس مستکبرین جهان و در رأس همه آمریکا خواهد بود.

خانم حسینی واعظ با اشاره به کلام مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی)گفت: انتخابات، سرمایه‏‌گذاری عظیم ملت ایران است؛ مثل اینکه شما سرمایه عظیمی را در بانک می‌گذارید و بانک با آن کار کرده و شما از سود آن استفاده می‌کنید؛ لذا هر رأی شما در صندوق، مثل این است که بخشی از پول آن سپرده را تأمین می‌کنید.

وی با استناد به آیه شریفه «وَ لَن یَجْعَلَ اللهُ لِلْکافِرینَ عَلَی الْمُؤْمِنینَ سَبیلا»، تصریح کرد: مبارزه با سلطه دشمنان از الفبای فرهنگ قرآنی، این است که کفار تحت هیچ عنوانی حق ندارند بر مؤمنین استیلا پیدا کرده و آنها را تحت سلطه قرار دهند؛ حضور نیافتن پای صندوق رأی و شانه خالی کردن از این تکلیف، به معنای زمینه‌سازی سلطه‌ کفار و مستکبرین خواهد بود.

استاد حوزه اظهار کرد: امروز جمهوری اسلامی به‌صورت معجزه‌آسایی در اوج اقتدار نظامی قرار دارد و همین موجب وحشت استکبار جهانی شده است.

خانم حسینی واعظ، حضور در انتخابات را مصداق تغییر در سرنوشت کشور در حوزه مدیریتی، سیاسی و فرهنگی برشمرد و گفت: این سرنوشت، با رأی مستقیم مردم رقم می‌خورد، پس باید با حضور اکثریت و انتخاب اصلح؛ سرنوشت سیاسی، اقتصادی، نظامی و فرهنگی به شایسته‌ترین فرد محول شود؛ چراکه این پیام قرآنی است: «إنَّ اللهَ لایُغَیِّرُ ما بِقَوْمٍ حَتَّی یُغَیِّرُوا ما بِأَنْفُسِهِمْ وَ إذا أَرادَ اللهُ بِقَوْمٍ سُوْءاً فَلا مَرَدَّ لَهُ وَ ما لَهُمْ مِنْ دُونِهِ مِنْ والٍ».

وی خاطرنشان کرد: حضور در انتخابات؛ مصداق شکر نعمت است و بدون شک نظام جمهوی اسلامی، نعمتی است که به برکت رهبری فقیه بلندمرتبه، عارف و سالک حضرت امام خمینی(رحمة‌الله‌علیه) در کشور ما استقرار پیدا کرده و سی سال پس از ایشان همان راه با صلا بت و قدرت بیشتر توسط مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) ادامه پیدا کرده است.

استاد حوزه، یکی از راه‌های شکر نعمت را حضور در انتخابات دانست که تأیید دیگری بر مشروعیت و مقبولیت نظام جمهوری اسلامی است؛ چراکه قرآن می‌فرماید: «لَئِن شَکَرْتُمْ لَأَزیدَنَّکُمْ وَ لَئِنْ کَفَرْتُمْ إنَّ عَذابی‏ لَشَدیدٌ».

خانم حسینی واعظ با استناد به بیانات رهبر معظم انقلاب(دامت برکاته) شرکت در انتخابات را یک فریضه و یک عمل واجب برشمرد و تصریح کرد: تأکیدات مکرّر حضرت امام خمینی (رحمة‌الله‌علیه) بنیانگذار نهضت در زمان حیات خویش و نیز حضرت آیت‌الله خامنه‌ای(مدّ‌ظله‌العالی) رهبر معظم انقلاب نسبت به لزوم حضور مردم در انتخابات و اثرات آن در پیشبرد نهضت؛ بیانگر اهتمام جدّی رهبران نظام به این نقش و تکیه نظام اسلامی به مردم در همیشه دوران بوده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha