دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
امام جمعه شبانکاره

حوزه/ امام جمعه شبانکاره گفت: انتخابات نماد مردم‌سالاری دینی است و مردم با حضور خود در صحنه انتخابات و انتخاب نامزدهای مورد تأیید، نقشی اساسی در سرنوشت کشور ایفا می‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت‌الاسلام محمد پُردل امام جمعه شبانکاره ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با بیان اینکه مجلس موفق در گرو انتخابات موفق است، اظهار داشت: انتخابات نماد مردم‌سالاری دینی است و مردم با حضور خود در صحنه انتخابات و انتخاب نامزدهای مورد تأیید، نقشی اساسی در سرنوشت کشور ایفا می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه برای تأمین منافع ملی در عرصه انتخابات، توجه به چند نکته اساسی لازم است، گفت: حفظ وحدت ملی، جذب حداکثری و دفع حداقلی، مشارکت حداکثری، انتخاب نامزدهای اصلح و شفافیت انتخاباتی از موضوعات مهم در این عرصه است.

امام جمعه شبانکاره، با بیان اینکه موهبت الهی انتخابات، دستاورد نیست بلکه خون‌آورد است، عنوان کرد: خون‌آوردی از عصر شهید نهضت مشروعه در جنبش مشروطه، شهید آیت‌الله شیخ فضل الله نوری که قطره قطره پای نهال آزادی و استقلال ملت مظلوم ایران چکید و امروز به چنین بالندگی رسیده است، شرکت در انتخابات نیز بزرگ‌ترین مصداق شکرانه برای این نعمت بزرگ الهی است.

وی تصریح کرد: همه ما به عنوان آحاد ملت، باید صابرانه و شاکرانه، این فرصت اداء تکلیف و لحظه عبادت سیاسی و اجتماعی را غنیمت بشماریم و به مطالعه و بررسی و مشورت بپردازیم و با قصد قربت به‌دنبال شناسایی و یافتن نامزدهایی مومن، انقلابی، پاک‌دست، خوش‌سابقه، کارآمد و در خط انقلاب اسلامی باشیم و از همه حق خود در انتخابات استفاده کنیم و هم‌چنین در عمل به دستور مهم قرآنی تواصی به حق و تواصی به صبر، دیگران را هم به حضور در انتخابات دعوت کنیم.

وی ابراز کرد: به لطف خدای متعال جمعه انتخابات، جمعه وحدت، آگاهی، زمان‌شناسی و دشمن‌شناسی است، ملت یک بار دیگر در این تاریخ مشعشع و پرافتخار صحنه دیگری از حماسه بزرگ دشمن‌شکن را خلق می‌کنند و تصویر ایران قوی و ایران فردا را پیش روی بشریت قرار خواهند داد.

حجت الاسلام پردل ادامه داد: مسجد تراز اسلامی مبتنی بر مؤلفه‌های هویتی خود، این ظرفیت را دارد که پایگاه همه کارهای نیک با محوریت سه ضلع مطرح در بیانیه گام دوم یعنی خودسازی، جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی باشد.

وی خاطرنشان کرد: تربیت و انسان‌سازی، تعلیم و معرفت‌افزایی، روشنگری و بصیرت‌افزایی، ایستادگی در برابر ظلم و پایگاه جهاد و مقابله با دشمن، مقاومت فرهنگی، فعالیت‌های اجتماعی و جذب جوانان از مأموریت‌های مسجد در عصر جهاد تبیین است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha