شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
عکس

حوزه/ مدرس کارگاه عکاسی رضوی در قم گفت: یکی از مهم‌ترین اهداف این کارگاه عکاسی انتقال حس و حال اماکن متبرکه شهر قم به مخاطبان عام است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، محمود عبدالحسینی درباره اهداف مهم کارگاه عکاسی رضوی جشنواره امام(ع) در قم، اظهار کرد: این کارگاه اهداف زیادی را دنبال می‌کند که یکی از اهداف آن ایجاد مصداقی از حرم مطهر امام رضا (ع) است.

وی با بیان اینکه این کارگاه هم اکنون به میزبانی قم در حال برگزاری است، افزود: این کارگاه در شهرهای مهم مذهبی کشور از جمله تهران، شیراز، مشهد و قم پیگیری خواهد شد و پیش از این در تهران نیز برگزار شده است.

مدرس کارگاه عکاسی رضوی در قم بیان کرد: مستندنگاری از ابنیه تاریخی و مذهبی قم نسبت به شاخصه های در نظر گرفته شده برای اماکن متبرکه با دیدگاه هر فرد می تواند آثاری را بوجود بیاورد.

عبدالحسینی تصریح کرد: اینکه هر فرد بتواند اثری از نگاه خود تولید کند می تواند حس و حال های متفاوتی را برای مخاطب به ارمغان بیاورد.

وی ادامه داد: سخن عکاسان با عکس آن‌ها اتفاق می افتد و با عکس‌های خود می‌توانند تفکر، اندیشه و جهان بینی هر فرد را نسبت به سایر افراد سنجید.

مدرس کارگاه عکاسی رضوی در قم درباره ویژگی‌های یک عکاس خوب خاطرنشان کرد: عکاس خوب باید ویژگی‌های مهمی همچون شناخت دوربین، ارتباط گیری با سوژه، تسلط بر تکنیک‌های عکاسی و استفاده بهینه از لوازم عکاسی داشته باشد.

عبدالحسینی ضمن قدردانی از خدمات آستان قدس رضوی برای برگزاری این کارگاه گفت: هماهنگی بسیار خوبی با اماکن متبرکه شهر قم انجام شد و عکاسان با خیالی آسوده به عکاسی در این اماکن پرداختند.

وی درباره تفاوت عکاسی از سوژه های مذهبی با سایر شاخه‌های عکاسی اظهار کرد: همیشه حس و حال معنوی در عکاسی تأثیر بسزایی دارد و وقتی عکاسان با استفاده از اتمسفر فضا و انرژی مثبت از فضا متنعم می‌شوند می‌توانند تصاویر عاشقانه تری برای حضرت عشق ثبت کنند.

مدرس کارگاه عکاسی رضوی در قم خاطرنشان کرد: انتقال حس و حال معنوی به مخاطبان از مهم ترین اهداف عکاسان در ثبت آثار است و این احساس هر چند اندک باید به مخاطب القاء شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha