شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
صفایی بوشهری

حوزه/ امام جمعه بوشهر با گرامیداشت هفته زکات، اظهار کرد: در این هفته مبلغان و همچنین صدا و سیما باید برای ترویج فرهنگ زکات تلاش کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری امام جمعه بوشهر در خطبه‌های نماز جمعه این هفته، اظهار داشت: دشمنان انقلاب، صهیونیست‌ها، معاندین و سران جهان استکبار دنبال این بودند تا در انتخابات اخیر با مشارکتی حداقلی و بسیار پایین ادعا کنند که مردم از انقلاب خود فاصله گرفته‌اند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر بیان کرد: مردم هوشمند، انقلابی و وفادار ایران اسلامی نشان دادند در مسیر انقلاب ثابت قدم بوده و هیچگاه پاسداری از خون شهدا و وفاداری به انقلاب را فراموش نمی‌کنند.

خطیب نماز جمعه بوشهر تصریح کرد: در فضای ملی و بویژه جغرافیای استان بوشهر مردم با خلق حماسه شرکت در انتخابات نشان دادند با هدایت رهبری منظومه ولایت‌مداری را تشکیل داده و از انقلاب خود پاسداری می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری با تبریک به منتخبان انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری از همه آنان درخواست کرد در جهت حل مشکلات مردم تلاشی وافر داشته باشند.

وی افزود: مردم در این انتخابات به‌خوبی نقش خود را ایفا کردند و اکنون نوبت به مسوولان است تا دین خود را نسبت به مردم وظیفه‌شناس ایران اسلامی ایفا کنند.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری درباره ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: خداوند در این ماه مبارک نگاه عمومی به تمام جامعه بشری داشته و به گروهی خاص که مومنان هستند توجه ویژه‌تری دارد.

امام جمعه بوشهر ادامه داد: این ماه مبارک دارای یک حریم و حرمت است که جامعه باید رعایت آن را داشته تا عطر و بوی ماه رمضان پیدا کند و همچنین در مراکز مذهبی، محافل خانگی و بقاع متبرکه برنامه‌‎های این ماه باشکوه تمام برگزار شود.

وی با اشاره به در پیش بودن سال نو اظهار کرد: در این ایام باید نیازمندان و فقرا به طور ویژه دیده شوند تا هیچ پدری در شب عید شرمنده خانواده خود نباشد.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری افزود: هر کسی که در این ایام دچار مشکل است باید از سوی مردم و بویژه دستگاه‌های حمایتی مانند کمیته امام خمینی (ره) مورد حمایت ویژه قرار گیرد.

امام جمعه بوشهر همچنین با اشاره به اینکه بوشهر استانی گردشگرپذیر است، عنوان کرد: به فراخور این ظرفیت و ورود مسافران مسوولان باید جهت رفاه گردشگران امکانات را فراهم کنند.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری افزود: در این ایام در حوزه فرهنگی و بویژه موضوع عفاف و حجاب ۳۲ دستگاه متولی باید مسئولیت قانونی خود را به بهترین نحو ممکن اجرایی کنند که در این زمینه باید تمامی مسوولان ذی‌ربط پای کار باشند.

وی با گرامیداشت روز شهید، بیان کرد: ایران اسلامی هر چه دارد از شهدا دارد و این شهیدان بودند که با نثار جان و خون خود از این مملکت پاسداری کردند.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری افزود: تکریم خانواده شهدا لازم است و فضایی که شهدا در آن دفن هستند باید نماد اقتدار، توجه و اهمیت مردم به آن مکان باشد.

امام جمعه بوشهر با گرامیداشت هفته زکات، اظهار کرد: در این هفته مبلغان و همچنین صدا و سیما باید برای ترویج فرهنگ زکات تلاش کنند.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری با بزرگداشت هفته منابع طبیعی عنوان کرد: با فرمان رهبر معظم انقلاب بنا شده یک میلیارد درخت در سطح کشور کاشت شود که سهم استان بوشهر ۱۵ میلیون اصله درخت است که در این زمینه از سوی منابع طبیعی و آبخیزداری استان اقدام‌های خوبی انجام شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha