یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
رویداد توانمندسازی «شهید محمد اصلانی» ویژه کنش‌گران مسجدی استان قم

حوزه/ مدیرکل امور اجتماعی استانداری قم گفت: در راستای طرح مسجد محوری در قم، ۳۰ مسجد در ۳۰ نقطه متفاوت استان برای فعالیت‌های مسجد محوری انتخاب شده‌ است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حسین غریب در رویداد توانمندسازی «شهید محمد اصلانی» که برای کنش‌گران مسجدی استان قم به میزبانی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم برگزار شد، عنوان کرد: خوشبختانه با آغاز کار دولت سیزدهم و توجه ویژه‌ای که رئیس جمهور به موضوعات مساجد داشته‌اند، نسبت به دوره‌های قبل در زمینه فعالیت‌های مسجد محوری اقدامات بیشتری انجام شده است.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری قم گفت: با توجه به روحیه مکتبی رئیس جمهور، دستور کاری برای سازمان اجتماعی کشور تعیین شده است و کلیه سازمان‌هایی که برخاسته از همین مکتب هستند تمام توجه‌شان را در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی در کنار مساجد گذاشته‌اند.

وی بیان کرد: اگر به آسیب‌های اجتماعی با دیدگاه برنامه‌ریزی شده‌تری نگاه کنیم به این باور می‌رسیم که فعالیت‌های مسجدمحور سبب شده تا ما با خدمت به نوجوانان زمینه‌ای را برای حضور گسترده آن‌ها فراهم کنیم و موجب ناکامی برنامه‌های دشمن در مسیر گمراه‌ کردن این نونهالان و نوجوانان شویم.

غریب با اشاره به کلام مقام معظم رهبری گفت: همان‌گونه که رهبر معظم می‌فرمایند «قم شهر قیام و اقامه است»؛ در زمینه اقامه برای همه ما انتظارات مضاعفی وجود دارد، زیرا تمام برنامه‌ها و حرکاتی که با استفاده از ظرفیت حوزه علمیه و همه بزرگان و علمای ساکن در قم در این زمینه انجام می‌شود، الگوی مطلوبی برای کل کشور است.

وی اضافه کرد: در راستای طرح مسجد محوری در قم، ۳۰ مسجد در ۳۰ نقطه متفاوت استان برای فعالیت‌های مسجد محوری انتخاب شده‌ است؛ با توجه به نزدیک بودن ماه مبارک رمضان بستر خوبی برای اجرای این طرح فراهم شده و باید با قوام بخشیدن به این حرکت بتوانیم الگوی شهر قم را به عنوان مدل اجرایی به کل کشور ارائه دهیم.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری قم با اشاره به ارکان اساسی این طرح عنوان کرد: ما در ابتدا بایستی تعاملاتمان در مسجد را افزایش دهیم و با استفاده از ظرفیت میدانی امام جماعت و نمازگزاران اقدامات لازمه را انجام دهیم.

وی در ادامه گفت: آنچه که به ما در اجرای این طرح کمک می‌کند، عبور از منیت‌ها هواهای نفسانی و ظرفیت‌هایی که شیطان جهت کاهش توفیقات فراهم می‌کند، است.

غریب در خصوص نقش دولت اظهار کرد: وظیفه دولت در راستای طرح‌ها و برنامه‌های مسجد محور در استان قم، حمایت از محوریت منزل، مسجد و مدرسه است.

مدیر کل امور اجتماعی استانداری قم در پایان تاکید کرد: امام جماعت می‌تواند از ظرفیت‌های مردم ساکن در محله، برای پیش‌برد برنامه‌های فرهنگی مسجد استفاده کند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha