یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کد خبر: 1143212
۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۰
تصاویر / جلسه شورای فرهنگ عمومی استان همدان

حوزه / امام جمعه همدان با اشاره به اینکه امروز نیازمند ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه هستیم، گفت: سند قرآنی استان همدان نیازمند حمایت بیشتر و عملی مسئولان برای اجرا است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی ظهر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان همدان، با اشاره به همزمانی ایام ماه مبارک رمضان و عید نوروز، اظهار داشت: در ایام ماه مبارک رمضان در کنار آنکه باید به مسافران خدمت رسانی کرد، اما لازم است که حرمت این ماه مبارک نیز حفظ شود.

وی با بیان اینکه یکی از مصوبات شورای فرهنگ عمومی، الزامی شدن مشاوره قبل از ازدواج بود، گفت: متأسفانه این مصوبه هنوز اجرایی نشده و با توجه به اهمیت این موضوع لازم است برای اجرای درست آن اقدامات لازم در دستور کار قرار گیرد.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه امروز نیازمند ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه هستیم، خاطرنشان کرد: سند قرآنی استان همدان نیازمند حمایت بیشتر و عملی مسئولان برای اجرا است.

وی با تقدیر از عوامل اجرایی طرح قرآنی مسطورا، ابراز کرد: دستگاه‌ها و نهادهای مختلف این طرح قرآنی را جز برنامه‌های خودشان بدانند و فراموش نکنند که خدمت و تلاش در عرصه اجرای این طرح، خدمت به قرآن است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان همچنین با اشاره به دستور کار دیگر این نشست در رابطه با مشکلات توانیابان در سطح استان، گفت: جامعه توانیابان در استان همدان نیازمند حمایت جدی مسئولان هستند.

وی با بیان اینکه عجیب است که در این شهر یک ون مخصوص برای خدمت رسانی به توانیابان وجود ندارد، اظهار کرد: از آنجایی که در بین جامعه توان یابان مدال آوران و قهرمانان خوبی داریم، لازم است تا سالن ورزشی مخصوصی در اختیار آنها قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی، با اشاره به معرفی سرپرست مرکز تربیت کودک و نوجوان همدان، خاطرنشان کرد: این مرکز از اولین مصوبات شورای فرهنگ عمومی استان همدان بود که باید به صورت جدی در زمینه مسائل تربیتی، اردوگاه‌ها و محتوای مورد نیاز نسل جوان و نوجوان ورود داشته باشد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha