شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
سومین جشنواره ملی «افتخار من»

حوزه/ اختتامیه سومین جشنواره ملی «افتخار من» ویژه استان تهران در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، اختتامیه سومین جشنواره ملی «افتخار من» ویژه استان تهران امروز (یکشنبه) با حضور سردار «علی اصغرمحسن شیخی» جانشین مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و جمعی از معاونین و مدیران مجموعه در سالن قصر شیرین موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

در این مراسم سردار شیخی ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن ایام ماه مبارک رمضان و سال جدید شمسی گفت: امروز انتقال ارزش‌ها و معارف دفاع مقدس به نسل جوان یکی از وظیفه‌های خطیر و مهم بازماندگان و یادگاران دوران پرافتخار دفاع مقدس است.

سردار شیخی با اشاره ایه‌ای قران مجید در رابطه با نامحدود بودن نعمت‌های الهی گفت: یکی از نعمت‌های بزرگ الهی بر ملت ما دوران ۸ سال دفاع مقدس بود که اگر ما بخواهیم قدر و ارزش این نعمت بزرگ الهی را بشماریم ناتوان خواهیم بود ولیکن بر همه ما لازم است تا با یادآوری و بازگو کردن این نعم الهی در حد وسع و توان خودمان، این معارف ارزشمند را به نسل نوجوان و جوان امروزی منتقل کنیم.

جانشین مدیر عامل موزه افزود: در حال حاضر جنگ ما، جنگ ترکیبی است که جنگ دل‌هاست. این بسیار شدیدتر و اثرگذارتر از جنگ نظامی است. دنیای استکبار یک گرز سه پهلو بود که حقوق بشر، آزادی و دموکراسی پهلوهای آن هستند. جبهه استکبار آن گرز را بر سر کشورهای مختلف می‌کوبید که چرا این سه مورد را رعایت نمی‌کنید. با این حال یکی از خروجی‌های انقلاب اسلامی برملا شدن شعارهای توخالی آن‌ها بود.

وی در پایان از همه کسانی که با قدم و یا قلم خود زینب گونه در راه انتقال مفاهیم و ارزش‌های دفاع مقدس حرکت می‌کنند تشکر و قدردانی کرد.

در ادامه مراسم نیز برگزیدگان جشنواره به ذکر بخش‌هایی از خاطرات و تجربیات خود در دوران دفاع مقدس پرداختند.

در پایان این مراسم از برگزیدگان سومین جشنواره ملی افتخار من ویژه استان تهران با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تقدیر شد.

اسامی برگزیدگان به شرح ذیل است:

برگزیده بخش "پادکست" آقای علی علی زاده گماری

برگزیده بخش "خاطرات" آقای پژمان صالحی

برگزیده بخش "خاطرات"خانم ریحانه نائینی محمدی

برگزیده "عکس نوشت" آقای یدالله احمدی

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha