یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام جوانبخت

حوزه/ حجت الاسلام جوانبخت به اعزام مبلغین به امام زاده ها و بقاع متبرکه در ماه رمضان اشاره کرد و گفت: طرح آرامش بهاری و ویژه برنامه های ماه مبارک رمضان در ۱۴ بقاع متبرکه در آذربایجان غربی برگزار می شود که در ۸ امامزاده برنامه های شاخص با حضور مبلغین اجرا خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه حجت‌الاسلام ناصر جوانبخت امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در دفتر مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌غربی برگزار شد، با اشاره به برنامه امامزاده ها و بقاع متبرکه در ایام ماه رمضان، اظهار داشت: در ماه رمضان در بقاع متبرکه جمع خوانی قرآن کریم برگزار خواهد شد که در امامزاده‌هایی که پذیرای زوار هستند، ویژه برنامه های دیگری نیز اجرا خواهد کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌غربی تاکید کرد: فردا سه شنبه جلسه وبیناری با رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با حضور همه معاونین و مدیران استانی برگزار خواهد شد که در آن جا برنامه های ماه رمضان و طرح آرامش بهاری تشریح خواهد شد.

وی گفت: یکی از اهداف اوقاف و امور خیریه این است که با درآمد حاصل بقاع متبرکه و امامزاده ها برای بانوان ایجاد اشتغال کند که در این راستا دوره های ویژه مهارت افزایی برای بانوان در بقاع متبرکه برگزار می شود.

حجت الاسلام جوانبخت افزود: در شب های ماه رمضان در ۱۴ امامزاده در شهرستان های ارومیه، سلماس، خوی، چایپاره و میاندوآب ویژه برنامه هایی برگزار خواهد شد و همکاران اوقاف و امور خیریه استان در ایام تعطیلات در شیفت کاری خواهند بود و برنامه ها را رصد و کنترل خواهند کرد.

وی در ادامه به اعزام مبلغین به امام زاده ها و بقاع متبرکه در ماه رمضان اشاره کرد و بیان داشت: طرح آرامش بهاری در ۱۴ بقاع متبرکه در آذربایجان غربی برگزار می شود که در ۸ امامزاده برنامه های شاخص با حضور مبلغین اجرا خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌غربی تصریح کرد: نماز عید فطر با همکاری و هماهنگی ائمه جمعه در امامزاده ها و بقاع متبرکه شهرستان های خوی، ارومیه سلماس و میاندوآب و چایپاره برگزار خواهد شد.

وی عنوان داشت: مردم انتظار دارند که نمازخانه های بین راهی برای استراحت و عبادت مردم آماده باشند و این مسئله در جلسه ستاد تسهیل سفرهای نوروزی مطرح شد و ما آمادگی داریم که مساجد بین راهی را برای استفاده معنوی مسافرین آماده کنیم.

حجت الاسلام جوانبخت گفت: بودجه مساجد آذربایجان غربی در سال ۱۴۰۲ حدود ۴۴ میلیارد تومان بر اساس مصوبه استانی بود که تاکنون ۲۲ میلیارد آن تحقق یافته است و سال گذشته نیز ۳۵ میلیارد تومان تخصیص یافته بود که ۱۵ میلیارد برای مصلاها و ۲۰ میلیارد نیز برای مساجد اختصاص یافت.

وی افزود: بودجه های مساجد اوقاف از سرفصل های عمرانی تخصیص می یابد که بر اساس درخواست مردم از نمایندگان و ... به مساجد اختصاص می یابد و امسال حدود ۲۰ میلیارد تومان نیز از درآمد موقوفات برای مساجد هزینه شدند که عموما برای مساجد اهل سنت بود چرا که موقوفات اهل سنت بیشتر در حوزه مساجد می باشد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی ادامه داد: سال گذشته ۵۲ میلیارد تومان در آمد موقوفات و بقاع متبرکه استان بود و امسال یعنی ۱۴۰۲ این درآمد به ۱۰۲ میلیارد تومان رسیده است و آذربایجان‌غربی جزو استان های موفق بوده است.

وی در ادامه گفت: متولی قبرستان های متروکه از لحاظ قانونی و حقوقی اوقاف است که در شهرها شهرداری ها و روستاها دهیاری ها موظف به حفظ آن‌ها هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha