شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حاج آقا کبیریان

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران استان تهران به مناسبت عید سعید نوروز متقارن با بهار قرآن پیامی صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، متن این پیام بدین شرح است:

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیم

یا مقلّب الْقلوب و الْأبْصار یا مدبّر اللّیْل و النّهار یا محوّل الْحوْل و الْأحْوال حوّلْ حالنا إلی أحْسن الْحال

بهــار، تجلـی زیبای برکات و نعمات خداونـدی است و نـوروز، نمـاد نـو شدن و تجدیـد حیـات و جوانـیِ طبیعت است.

دگرگونـی شگـرف طبیعـت، فرصت مغتنمی اسـت؛ بـرای اندیشیـدن انسـان به عظمـت کبریایـی و ابهت یزدانـی، تا خویشتـن خـود را از نسیـان و غفلـت رهایـی بخشیم. تقـارن بهـار طبیعـت با بهـار بندگـی، نویـد دهنـده سالـی اسـت، نیکـو تا با عبـادات سحرگاهـی و همراه با شکـوه شکفتـن در بهـاران، در ترنـم این رویـش، به تولــدی دوباره بیندیشیـم و بندگـی و خلـوص را به منصـه ظهـور برسانیـم.

آغاز سال جدید در ماه ضیافت الهی و موسم انس با قرآن؛ بر شادابی و طراوت دل های بهاری می افزاید و صفای باطن، در پرتو ماه پر فیض و رحمت رمضان، دستیابی به قرب الهی و تکامل انسان را میسر می سازد.

ماه رمضان، یکی از بهترین فرصت ها برای هدایت انسان هاست، سفره پر نعمت خداوند در این ماه در برابر انسان گشوده شده است و آخرین و کامل ترین اساسنامه زندگی بشری و بهترین متن تربیتی تاریخ پیامبران، یعنی قرآن کریم در این ماه نازل شده است. برجسته ترین ویژگی این ماه از دیدگاه الهی، نزول قرآن و نقش هدایتگرانه آن برای جامعه بشری است.

با توجه به جایگاه ماه مبارک رمضان و تأثیر آن در سعادت انسان، رسالت مبلغان در تبلیغ دین، در این ماه، دو چندان می‌شود، بنابراین توصیه می شود طلاب و مبلغان عزیز از این فرصت ناب،‌ حداکثر استفاده را ببرند.

در مسیر تبلیغ؛ التزام شما به اخلاق عملی اسلامی و توجه به سیره پیامبرصلی الله علیه و آله و ائمه اطهارعلیهم السلام، موفقیت های ارزشمندی را به دنبال خواهد داشت.

اینجانب آغاز سال نو و روزهای نوید بخش بهار و تقارن آن با بهار قرآن را محضر همه موسسان، مدیران، اساتید، کادر، طلاب، پژوهشگران، مبلغات و دانش آموختگان حوزه های علمیه خواهران استان تهران تبریک و تهنیت عرض می کنم و ضمن تقدیر و تشکر از زحمات همه همکاران محترم در سال ۱۴۰۲، امید آن دارم سال جدید به لطف خداوند متعال، سالی سرشار از سلامتی، همت، حرکت، پویایی، موفقیت و برکت برای همه مردم و پیروزی جبهه حق بر باطل به ویژه مردم مظلوم و مقتدر غزه بر رژیم غاصب صهیونیستی باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha