یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
مهدی اصفهانیان مقدم، معاون خدمات شهری شهرداری قم

حوزه/ معاون خدمات شهری شهرداری قم گفت: در آستانه فرارسیدن بهار شهرداری قم با انجام اقدامات لازم برای فعال سازی شهربازی‌ها و امکان تفریحی شهر، تلاش کرد تا شهروندان قمی نوروز با نشاطی را تجربه کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، مهدی اصفهانیان مقدم، معاون خدمات شهری شهرداری قم امروز پنجشنبه دوم فرودین ۱۴۰۳ در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در آستانه بهار شهرداری قم تلاش کرد تا امکان تفریحی شهر برای پذیرایی از شهروندان و زائران آماده شود.

وی با اشاره به تلاش برای افتتاح شهربازی ۷۲ تن برای ایام نوروز و پس از اخذ مجوز استاندارد افزود: همچنین باغ پرندگان فعال است و در بوستان علوی نیز علاوه بر ظرفیت‌های ورزشی و تفریحی سعی شده از ظرفیت‌های معنوی و فرهنگی این ماه نیز استفاده شود.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری قم با اشاره به اینکه در برخی از بوستان‌های شهری از جمله بوستان علوی غرفه‌های فرهنگی با همکاری سایر ارگان‌ها از جمله قرارگاه ۱۹ دی، اداره کل اوقاف و امور خیریه و آستان مقدس حضرت معصومه (س) برقرار شده است، ادامه داد:

این غرفه‌ها با موضوعاتی مانند تربیت فرزندان، حجاب و عفاف، پاسخگویی به سوالات شرعی و شبهات دینی ایجاد شده است.

وی توجه به مباحث ایمنی شهری را نیز از دیگر محورهای فعالیت نوروزی دانست و عنوان کرد: در ایام نوروز ۲۵ ایستگاه آتش نشانی با فعالیت شبانه روزی بیش از ۵۰۰ پرسنل آماده خدمت رسانی به شهروندان هستند.

اصفهانیان مقدم همچنین از ۲۸ میلیون متر مربع تنظیف و پاکسازی مناطق شهری به صورت روزانه در ایام نوروز به منظور پاکیزه بودن چهره شهر خبر داد و گفت: روزانه حدود ۷۰۰ تن پسماند شهری با حضور بیش از سه هزار نیروی پاکبان و خدماتی به انضمام بیش از ۲۹۰ دستگاه مکانیزه از سطح شهر جا به جا می‌شود که در ایام پایانی سال حدود ۵۰ تا ۱۰۰ تن به حجم پسماندها اضافه می‌شود.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha