شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
محمد بلو

حوزه/ در نشست علمی" هویت اسلامی از منظر قرآن" بر این موضوع تأکید شد که ماه مبارک رمضان فرصت طلایی برای تلاوت قرآن، فهم و تدبر در آیات و به خصوص عمل به این آموزه هاست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از تهران، عبدالقادر محمدبلو طی سخنانی در نشست علمی "هویت اسلامی از منظر قرآن کریم" که در غرفه مرکز رسانه و فضای مجازی واقع در بخش حوزوی سی و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن برگزار شد، با بیان این که هویت اسلامی ما ریشه در آموزه های ناب قرآن مجید دارد، اظهار داشت: ماه رمضان بهار قرآن است و خدای متعال در آیه ۱۸۵سوره مبارکه بقره می فرماید که ما قرآن را در این ماه نازل کردیم برای هدایت مردم و این که در جهت شناخت حق و باطل برای آن ها فرقان باشد.

وی افزود: هر چند در برخی آیات به این مساله اشاره شده که قرآن بشارت دهنده برای مؤمنین و مسلمین است اما این آیه تأکید می فرماید که قرآن برای همه انسان ها عامل هدایت است.

وی همچنین گفت: ماه مبارک رمضان فرصت بسیار مناسبی برای شناخت معارف و آموزه های قرآنی است و شرایط خوبی جهت قرائت و فهم و تدبر در آیات برای ما در این ماه فراهم است.

این اندیشمند قرآنی در ادامه با اشاره به حدیثی از امیرالمؤمنین (ع) مبنی بر این که قرآن بهار دل هاست، ابراز داشت: در خطبه شعبانیه حضرت رسول اکرم(ص) تأکید می فرماید هر کسی در ماه رمضان آیه ای بخواند پاداش آن مثل ختم کل قرآن در دیگر ماه های سال است.

وی افزود: ماه مبارک رمضان فرصت طلایی برای تلاوت قرآن، فهم و تدبر در آیات آن و به خصوص عمل به این آموزه هاست. در واقع خواندن قرآن و فهم و تدبر در آن، لازمه عمل به آموزه های آن است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha