شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
سید حسین امیدیانی

حوزه/ پژوهشگر نجوم و کیهان شناسی در قرآن با اشاره به این که دانش بشر در علم کیهان شناسی در مرحله پیش کودکستانی است، گفت: برخلاف برخی ادعاها و هیاهوها، اکثر فیزیکدانان و دانشمندان جهان، موحد و خداباور هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از تهران، دکتر سید حسین امیدیانی در حاشیه بازدید از بخش حوزوی سی و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در گفت و گو با خبرنگار ما با ابراز خرسندی از فعالیت های متکثر و متنوع بخش های حوزوی در عرصه های قرآنی اظهار داشت: با توجه به اینکه قرآن کتاب آسمانی همه زمان ها و برای هدایت همه مردم است، لذا عزیزان حوزوی و دانشگاهی و اساتید و اندیشمندان باید در مسیر تبیین معارف و آموزه های نورانی قرآن هر چه توان دارند بکار گیرند.

وی همچنین بر لزوم آشنا کردن عموم جامعه با مفاهیم عمیق قرآن آن هم با زبان روز تأکید کرد و گفت: بنده گاهی اوقات که به آیات قرآن مرتبط با علوم تجربی و فیزیک و ... مراجعه می کنم به عینه می بینم که همه آیات قرآن علمی و سرشار از دانش است منتهای مراتب بشر با علم اندک خود به بخشی از این معارف دست می یابد.

عضو هیئت علمی دانشگاه افزود: قرآن مجید هم به آغاز خلقت جهان و هم به سرانجام آن پرداخته و در آیات به مسایلی چون شکل گیری و مرگ ستارگان، خلقت بشر، آفرینش زمین و آسمان ها اشاره شده و حتی به مباحثی از جمله وجود سیاراتی مشابه زمین که بحث روز است پرداخته شده است.

وی بیان داشت: یکی از مباحث علمی که در قرآن به آن اشاره شده، بحث انبساط عالم است که هنوز دانشمندان به عمق این مسایل نتوانسته اند پی ببرند.

امیدیانی همچنین در ادامه خاطرنشان کرد: با وجود همه پیشرفت های خیره کننده علمی و از جمله اختراع و بکارگیری تلسکوپ های پیشرفته همچون هابل و جیمز وب، باید گفت که بشر در رابطه با علم کیهان شناسی در مرحله پیش کودکستانی و بلکه کمتر از آن است و بسیاری از اساتید علم فیزیک و نجوم به این حقیقت معترف هستند.

وی افزود: در آیات متعدد قرآن به حقایقی راجع به خلقت جهان و آغاز و پایان آن پرداخته شده منتهای مراتب خدای متعال تأکید می کند که این ها نشانه هایی برای اهل خرد و تفکر است.

عضو انجمن فیزیک ایران همچنین ابراز داشت: برخلاف برخی ادعاها و هیاهوهای رسانه ای، بسیاری از فیزیکدانان و دانشمندان جهان، موحد هستند و اعتقاد و باور به خدا دارند و این که خداوند، آفریدگار این عالم است.

وی گفت: در این میان، کسانی که مدعی هستند خلقت جهان، شانسی و اتفاقی بوده، اولاً ادعای این ها علمی نیست و ثانیاً شمارشان اندک است.

امیدیانی افزود: خداوند در قرآن به ما دستور داده که در زمین جستجو کرده و در رابطه با خلقت و آفرینش به کند و کاو بپردازید و از آن جا که فطرت انسان ها الهی است لذا در مباحث علمی در نهایت به خالقیت خدا و هدفمند بودن آفرینش پی می برند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha