دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 1145511
۴ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۳:۲۲
آموزش نهج البلاغه با مهارت‌های عملی برای همه

حوزه/ در بخشی از نمایشگاه بین المللی قرآن با عنوان «نهج‌البلاغه، کتاب حکومت» با استفاده از ابزارهای هنری به معرفی نهج البلاغه به کودکان و نوجوانان پرداخته می‌شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، در بخشی از نمایشگاه بین المللی قرآن با عنوان «نهج‌البلاغه، کتاب حکومت» با استفاده از ابزارهای هنری به معرفی نهج البلاغه به کودکان و نوجوانان پرداخته می‌شود.

در این غرفه چند بخش تخصصی در نظر گرفته شده که بیشتر برای خانواده‌ها و بچه هاست. کارگاه آموزشی کودک و نوجوان در ۶ تا هشت نویت در هر شب برگزار می‌شود و در آن مربی‌ها با استفاده از هنر عروسک گردانی و نمایشی، حکمت‌های نهج البلاغه را اموزش می‌دهند.

در این بخش که مهارت محور است، مفاهیم نهج البلاغه در قالب حکمت‌ها و داستان‌ها به کودکان آموزش داده می‌شوند و مهارت‌های اجتماعی و ارتباطی با پدر و مادر را یاد می‌گیرند. فروشگاه کتاب هم بخش دوم این مجموعه است که در آن کتاب‌هایی مرتبط با امیرالمومنین و نهج البلاغه قرار دارد، محصولات فرهنگی توسط دانشجویان و دانش آموزان تولید شده است.

قسمت بعدی گالری هنر است که دانشجویان و هنرمندان در شاخه‌های مختلف آثار هنری یا محتوایی مرتبط با امیرالمومنین (ع) را به نمایش می‌گذارند. حضور اساتید به‌نام خوش‌نویسی در این غرفه مزیت دیگر آن است. در اینجا به صورت رایگان برای مردم در کاغذهایی که خودشان انتخاب می‌کنند، خوش‌نویسی انجام می‌شود و به آن‌ها هدیه داده می‌شود.

مخاطب این بخش بیشتر، دانش آموزان و نوجوانان هستند. یکی از خوشنویسان حاضر در غرفه می‌گفت: بچه‌ها بسیار برایشان جذاب است که در هنگام اجرای اثر حضور داشته باشند و گاهی مدت زمان زیادی می‌مانند و اجرای خوش نویسی را تماشا می‌کنند. عکاسی نیز در این غرفه به صورت رایگان انجام می‌شود و خانواده‌ها در ایوان نجفی که طراحی شده، می‌ایستند و از آنان عکس گرفته برایشان فرستاده می‌شود. کتابخانه تخصصی نهج ابلاغه بخشی است که برای اولین بار در نمایشگاه رونمایی شده است.

این کتابخانه در سه بخش کودک و نوجوان، جوان و عمومی است و ۳۰۰ جلد کتاب مرتبط با نهج البلاغه در این کتابخانه رونمایی شده است. هر شب ۱۲ نشست تخصصی نیز با حضور اساتید و صاحب نظران به نام نهج البلاغه برگزار می‌شود.

سی و یکمین دوره نمایشگاه بین المللی قرآن کریم که در بخش بین الملل نیز نمایندگانی از ۲۵ کشور دارد، تا ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ در مصلی امام خمینی (ره) هر روز از ساعت ۱۷:۳۰ تا ۳۰ دقیقه بامداد پذیرای علاقه‌مندان به قرآن کریم است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha