شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
دیدار شاعران و مداحان اهل بیت(ع) با نماینده ولی فقیه در خوزستان

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان اینکه جاذبه ای که شعر و مداحی دارد قطعا در سایر کارها ندارد، گفت: اهالی شعر و مداحان، برادر و خواهر می توانند در بین نسل کنونی به ویژه قشر جوان اثرگذاری بالایی داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، جمعی از شاعران و مداحان اهل بیت(ع) به مناسبت میلاد امام حسن مجتبی(ع) و همزمان با ماه مبارک رمضان با حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد، نماینده ولی فقیه در خوزستان دیدار کردند.

در این دیدار شاعران و ذاکرین اهل بیت عصمت و طهارت(ع) پیرامون میلاد امام حسن مجتبی(ع)، مسائل غزه و مقاومت مردم فلسطین و مسائل روز کشور به شعرخوانی و مدیحه سرایی پرداختند.

در این نشست، حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد اظهار کرد: امام کاظم(ع) در فرازی از زیارت جامعه کبیره می فرمایند که صلوات بر پیامبر و آل ایشان حداقل چهار اثر دارد، روح و وجود آلوده انسان را پاک می کند اما به شرط تسلیم محض و سلم در برابر خداوند متعال و پیامبر(ص) است.

وی عنوان کرد: بنا به گفته رهبرمعظم انقلاب شعر رسانه است و در دنیایی زندگی می کنیم که رسانه بیش از تجهیزات نظامی می تواند اثرگذار باشد. ممکن است که سلاح های نظامی شهر یا منطقه ای را به دست بگیرد اما دل ها به دست او نیست.

نماینده ولی فقیه در خوزستان ادامه داد: آنکه می تواند قلب ها و دل ها را تسلیم کند، اشعاری خواهد بود که با محتوای آیات و روایات اهل بیت(ع) باشد.

امام جمعه اهواز خاطرنشان کرد: در دل شاعران و مداحان اهل بیت(ع) باید گروهی تشکیل شود تا بتواند چند کار را دنبال کند و از شعر با رویکرد رسانه استفاده کافی و وافی را ببرد.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد گفت: "سبک زندگی اسلامی"، "مسائل اعتقادی، "مسأله عفاف و حجاب"، "جهاد تبیین" مورد تاخت و تاز دشمن نیست و همه به ویژه شاعران و مداحان باید در این خصوص رسالت خود را ایفا کنند.

وی با بیان اینکه فضا به قدری آلوده است که پیام دین مبین اسلام در میان دیگر پیام ها گم می شود، ادامه داد: اگر بتوانیم جوانان را در جهت دین مبین اسلام واکسینه کنید و آنها را با مسائل اعتقادی آشنا کنیم، در دل شیر نیز اثری نخواهد کرد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان اینکه جاذبه ای که شعر و مداحی دارد قطعا در سایر کارها ندارد، گفت: اهالی شعر و مداحان، برادر و خواهر می توانند در بین نسل کنونی به ویژه قشر جوان اثرگذاری بالایی داشته باشند.

امام جمعه اهواز عنوان کرد: مسائل اعتقادی همچون فوندانسیون ساختمان است و هرچقدر محکم تر بنا شود، در برابر هجمه ها قوی تر خواهد بود و اگر ساختمانی در برابر سیل باشد اما پایه های آن مستحکم باشد، آسیبی نخواهد دید.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد گفت: در زمینه مسائل اعتقادی باید گروهی تشکیل شود تا خوراک اشعار و مداحی ها ذاکرین اهل بیت(ع) باشد و در استان خوزستان سرمایه های بسیاری از جمله در زمینه شعر وجود دارد. اگر بتوان در محافل و مجالس به اشعار غنی ببخشیم، بسیار کاربردی است.

وی با بیان اینکه دشمن عفاف و پاکدامنی بانوان و دختران را هجمه گرفته است، ادامه داد: در این مسیر شاعران و مداحان بسیار می توانند به خوبی نقش ایفا کنند که در همین راستا کمیته ها تشکیل و مسائل مختلف را مورد توجه قرار دهند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان تأکید کرد: شاعران و مداحان سراسر استان خوزستان نسبت به جهاد تبیین در زمینه مسائل اعتقادی و نظام مقدس اسلامی تکلیف داریم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha