چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
آیت الله دری نجف آبادی

حوزه/ آیت الله دری نجف آبادی بر لزوم همت و تلاش مسئولان شهری به منظور ساماندهی بافت فرسوده شهرها تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اراک، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در دیدار مدیرعامل شرکت عمران شهرجدید امیرکبیر با اشاره به فعالیت شهرهای جدید اظهار داشت: خوشبختانه اقدامات خوبی در مجموعه شهرهای جدید صورت گرفته تا بتوان سرریز شهرهای بزرگ و مادر را به این شهرهای جدید منتقل کرد.

وی با بیان این که باید در انتخاب محل احداث شهرها تمام موارد و مسائل مدنظر قرار گیرد، افزود: براساس گزارش ارائه شده مجموعه اقدامت خوبی در دوشهر مهاجران و امیرکبیر صورت گرفته است.

امام جمعه اراک یکی از ضرورت های اساسی و مهم در کشور را احداث شهرهای جدید در نزدیکی دریا و خلیج فارس و سواحل مکران دانست و گفت: البته اقداماتی در این مناطق آغاز شده منتها کافی نبوده و باید با جدیت و سرعت بیشتری این کارها پیگیری و عملیاتی شود.

وی ادامه داد: در کشورهای حاشیه خلیج فارس همچون قطر، امارات و کویت درحال توسعه سواحل و ایجاد شهرهای دریایی هستند به طوری که در قطر تا کیلومترها با ساخت و ساز و اسکله سازی به میان دریا آمده و درحال توسعه سواحل خود هستند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه کشور ما از جمله کشورهای پیشرو در حوزه دانش معماری و شهرسازی است، اظهار داشت: باید با استفاده از ظرفیت های موجود در کشور ما نیز در این عرصه ورود داشته و باسرعت شهرهای ساحلی خود را ایجاد کنیم.

وی همچنین یکی از مناطق مغفول دیگر، که باید مورد توجه در شهرک سازی در استان باشد را مناطق حاشیه نشین و بافت فرسوده دانست، ادامه داد: نیاز داریم برنامه ریزی جامعی در این حوزه و در مناطقی مانند سمت ولی آباد اراک، باغ خلج و... صورت گیرد و با توسعه فضاهای شهری، شاهد زدودن چهره محرومیت از مناطق حاشیه نشین در اراک باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha