دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت‌الاسلام سید احمد مشرف

حوزه/ معاون فرهنگی حرم مطهر بانوی کرامت با اشاره به لزوم حضور هم‌افزا و همیار دستگاه‌های استانی، کشوری و بین‌المللی برای تحقق برنامه‌های شایسته در ایام دهه کرامت، گفت: باید با الگو سازی از شخصیت حضرت معصومه(س) الگویی شایسته برای دختران معرفی کنیم تا شاهد تحول فرهنگی در سطح جامعه به‌ویژه جامعه دختران باشیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید احمد مشرف معاون فرهنگی حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها در نخستین نشست ستاد بزرگداشت دهه کرامت که در پژوهشکده علامه طباطبایی(ره) برگزار شد به تشریح برنامه‌های حرم حضرت معصومه (س) در دهه کرامت پرداخت و اظهار کرد: جشن‌های دهه کرامت با جشن شب و روز میلاد آغاز می‌شود و در اواسط دهه کرامت حرم مطهر قم میزبان تولیت‌های اعتاب مقدس جهان اسلام خواهد بود.

وی با اشاره به شعاری دهه کرامت سال گذشته که «حضرت معصومه (س) بهترین دختر دنیا» بود گفت: با توجه لزوم ارائه الگویی مناسب و شایسته برای دختران این شعار انتخاب شد، ولی این شعار نیاز به اقداماتی عملی و گسترده دارد تا شاهد تحول فرهنگی در سطح جامعه به‌ویژه جامعه دختران باشیم.

معاون فرهنگی حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه سال گذشته اعزام کاروان سفیران کریمه را به ۲۸ استان کشور و تعدادی از کشورهای خارجی داشتیم گفت: امسال هم اعزام سفیران کریمه به استان‌ها و کشورهای دنیا در دستور کار است و در کنار آن نواختن زنگ کرامت در سطح مدارس هم‌زمان با میلاد حضرت معصومه و روز دختر، تولید و اجرای برنامه‌های رسانه‌ای در رسانه ملی و فضای مجازی برپایی مواکب و ایستگاه‌های خدمت‌رسانی به زائران کریمه اهل‌بیت (س) در حریم حرم و خیابان‌های شهر را خواهیم داشت.

وی با اشاره به برگزاری رویدادهای هنری و فرهنگی با محوریت شخصیت‌شناسی حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها در ایام دهه کرامت گفت: یکی از اتفاقاتی که باید رقم بخورد ترویج و گسترش فرهنگ زیارت است که می‌تواند موجب تحول فرهنگی در جامعه شود.

مشرف گفت: برگزاری کنگره بین‌المللی دختران تمدن‌ساز با حضور دختران جهان اسلام و محور مقاومت، اجرای پویش مهر فاطمی و ارائه خدمات اجتماعی مانند اهدای جهیزیه و آزادی زندانیان دارای جرائم مالی و دیگر خدمات اجتماعی موردنیاز امروز جامعه در حال برنامه‌ریزی است.

وی افزود: برگزاری محافل ادبی و شب‌شعر فاطمی، کرسی ملی تلاوت فاطمی، رونمایی از آثار و تولیدات فرهنگی، ادبی و هنری که در سطح استان و کشور اتفاق می‌افتد، برپایی نشست‌های علمی‌پژوهشی با موضوع زیارت و شخصیت حضرت معصومه (س)، علی بن موسی (ع) و خاندان موسی بن جعفر (ع) و اجرای طرح‌های زیارت به نیابت و زیارت اولی‌ها از دیگر برنامه‌های حرم مطهر در دهه کرامت خواهد بود.

معاون فرهنگی حرم مطهر بانوی کرامت با اشاره به حضور هم‌افزا و همیار دستگاه‌های استانی، کشوری و بین الملی برای تحقق برنامه‌های شایسته در ایام دهه کرامت، گفت: جشن میلاد حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع) باید به صورتی که شایسته مقام اهل‌بیت (ع) باشد رقم بخورد و این با حضور و هم‌افزایی همه ظرفیت‌های موجود رقم خواهد خورد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha