چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
تصاویر / معرفی اعضای کمیته کرسی های آزاد اندیشی حوزه علمیه قزوین

حوزه/ مدیر پژوهش سرای حوزه علمیه قزوین گفت: پژوهش مهم‌ترین بستر برای تبلور دو عنصر حیات‌بخش علم و عمل است.

به گزارش خبرنگار خبر گزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام علی اصغر رضایی، مدیر پژوهش سرای حوزه علمیه استان قزوین امروز در جلسه اعضای کمیته کرسی های آزاداندیشی حوزه علمیه قزوین که با حضور حجت الاسلام والمسلمین اصغر عرفانی مدیر حوزه علمیه استان قزوین برگزار شد، گفت: پژوهش مهم ترین بستر برای تبلور دو عنصر حیات بخش یعنی علم وعمل است.

وی افزود: امروز مسئله برگزاری کرسی های آزاد اندیشی در حوزه های علمیه بسیار مهم و اساسی است و اساتید مدارس باید در این عرصه اهتمام و تلاش جدی داشته باشند.

مدیر پژوهش سرای حوزه علمیه استان قزوین ادامه داد: کرسی های آزاداندیشی فرصتی بی بدیل و اثر گذار برای تبادل نظر و دیدگاه های مختلف در بین اساتید مدارس علمیه است.

استاد حوزه علمیه قزوین بیان کرد: اساتید فقه واصول موضوع و یا یک بحثی را در بین گروه ها مطرح و با هماهنگی سایر اعضاء آن را مورد بحث و گفت‌وگو قرار دهند.

وی ادامه داد: مدیر حوزه علمیه قزوین حمایت های بسیاری از پژوهش سرا به ویژه در برگزاری کرسی های آزاد اندیشی داشته اند و این امر سبب رشد و تعالی در حوزه علمیه شده است که در این جا از زحمات و نگاه ارزشمند ایشان تقدیر وتشکر می کنم.

حجت الاسلام رضایی عنوان کرد: محصول و نتایج برگزاری کرسی های آزاداندیشی، سبب چاپ موضوعات مطرح در مجلات علمی و پژوهشی معتبر خواهد شد که می تواند اثرگذار باشد.

مدیر پژوهش سرای حوزه علمیه استان قزوین به برگزاری جشنواره علامه حلی حوزه علمیه قزوین اشاره و عنوان کرد: تقویت و رشد نشاط علمی گسترش روحیه تحقیق در طلاب و فضلا شناسایی نخبگان و پژوهشگران افزایش سطح مشارکت و رقابت میان طلاب و هدایت حوزویان به سمت نیازها و اولویت‌های نظام از جمله اهداف مهم این جشنواره است.

حجت الاسلام رضایی بیان کرد: ۱۴۰ مقاله از اساتید و طلاب حوزه علمیه قزوین به دبیر خانه جشنواره علامه حلی ارسال شده که ۳۰ مقاله از سوی اساتید ارزیاب صاحب رتبه شده و ۱۴ اثر به مرحله کشوری راه یافته است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha