چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
مصلح

حوزه/ امام جمعه برازجان گفت: خدمت به خلق باعث صعود انسان به مقامات معنوی و جلب رضایت خداوند متعال می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت‌الاسلام الاسلام حسن مصلح امام جمعه برازجان عصر امروز در جلسه شورای اداری بخش ارم ضمن تبریک عملیات وعده صادق بیان داشت: این عملیات نشان داد که اگر ایران تصمیم بگیرد اسرائیل را تنبیه کند و نسبت به جنایت‎های آن واکنش داشته باشد حتما این کار را انجام خواهد داد و این حمله تلنگری مناسب نسبت به همه اتفاقاتی بود که اسرائیل در آن نقش داشت.

وی در ادامه با بیان اینکه انسان اگر قدر و ارزش خود را بداند خودش را به بهای خوشی‌های دنیا نمی‌فروشد بلکه بهای انسان بهشت و لذت‌های جاودان آن است، اظهار داشت: یکی از مواردی که باعث رسیدن به لذت‌ها و مقامات اخروی و بهشت جاویدان می‌شود خدمت به مردم است.

امام جمعه برازجان با اشاره به اینکه خدمت به خلق خدا، در فرهنگ قرآن و اهل البیت علیهم‌السلام، ارزش و ثواب فراوانی دارد، بیان داشت: در قرآن کریم آمده است؛ «إِنَّ اللَّهَ یُحِبُّ الْمُحْسِنینَ» خداوند متعال کسانی را که کار خیر و نیک انجام می‌دهند دوست می‌دارد و چقدر خوب است که انسان محبوب خدا باشد. پس با خدمت و کمک به همدیگر می‌توان به رضایت الهی و لذت‌های جاودان آخرت رسید.

حجت الاسلام مصلح با بیان اینکه خدمت به خلق همچون ایمان به خدا سبب صعود انسان به مقامات معنوی و جلب رضایت خداوند متعال می‌شود، گفت: البته از سوی دیگر کسی که حق و حقوق دیگران را پایمال کند و به وظیفه خود در قبال مردم جامعه عمل نکند، عقاب الهی متوجه او خواهد بود.

وی بیان داشت: وای به حال مسئولانی که فرصت خدمت به مردم به آنها داده شده اما قدر خود را ندانسته و به جای خدمت صادقانه، کم کاری می کنند، زیرا نه تنها باید جوابگوی فرصت‌های از دست رفته‌شان باشند، بلکه در مورد تضییع حق و حقوق دیگران هم مورد سؤال و بازخواست قرار خواهند گرفت.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha