یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ |۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 16, 2024
نشست علمی

حوزه/نشست علمی فرهنگی "باعنوان شرافت و فضیلت عالم در نزد خداوند" در موسسه آموزش عالی ریحانة النبی(س) شهر اراک برگزار شد .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک ،پیش از ظهر امروز نشست علمی فرهنگی "باعنوان شرافت و فضیلت عالم در نزد خداوند" با حضور خانم آشتیانی استاد مدارس علمیه شهر اراک در موسسه آموزش عالی ریحانة النبی(س) برگزار شد .

در این نشست خانم آشتیانی بابیان روایتی به فضیلت علم و دانش و جایگاه عالم نزدخداوند پرداخت و طلاب را به علم آموزی تشویق کرد.
وی اضافه کرد :علم، بنده را به سر منزل اخیار،به درجات بلند، و مراتب ارجمند در دنیا و آخرت می رساند.

آشتیانی تصریح کرد : ثواب ذکر علم، معادل ثواب روزه داشتن است و درس دادن آن مقابل عبادت شبهاست،اطاعت پروردگار و عبادت او به وسیله علم می شود.
وی در ادامه به بیان روایتی از پیامبر (ص)پرداخت ،که حضرت فرمودند:"«یا اباذر ساعتی نشستن در مجلسی که در آن گفتگوی علمی باشد بهتر است در نزد خدا و محبوب تر است از بیداری هزار شب که در هر شبی هزار رکعت نماز خوانده شود و محبوبتر است از هزار جهاد در راه خدا و از دوازده هزار مرتبه ختم ،قرآن و عبادت یک سال که روزهای آن را روزه بگیرند و شبهای آن را احیاء بدارند و هر که از خانه خود بیرون رود به قصد اخذ مسأله ای از مسائل علمیه به هر قدمی که بر میدارد خداوند عالم می نویسد از برای او ثواب پیغمبری از پیغمبران و ثواب هزار شهید از شهدای جنگ بدر و به هر حرفی که از عالم بشنود یا بنویسد شهری در بهشت به او عطا میفرماید و طالب علم را خدا دوست میدارد و ملائکه و پیغمبران او را دوست دارند و دوست ندارد علم را مگر اهل سعادت."

شرافت و فضیلت عالم در نزد خداوند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha