دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 20, 2024
مجمع عمومی نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم در جمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه به تشریح برنامه‌های دور دوم سفر رئیس جمهور به قم پرداخت.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم شب گذشته در مجمع عمومی نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم به برنامه های دور دوم سفر رئیس جمهور به شهر مقدس قم اشاره کرد و گفت: بررسی و پیگیری طرح های سفر اول رئیس جمهور به قم، تقارن این ایام با ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) و آغاز دهه کرامت، دیدار با مراجع عظام تقلید و ... از دلائل سفر رئیس محترم جمهور به قم است.

وی با بیان این مطلب که سفر رئیس جمهور به قم در این ایام از نکات بسیار مهمی برخوردار است، اظهار داشت: این سفر پس از عملیات شجاعانه وعده صادق انجام خواهد گرفت و باید به این نکته اشاره کنیم که شخص رئیس جمهور، حامی اصلی انجام این عملیات بوده و دولت سیزدهم همراهی بسیار مناسبی داشته است.

رابط دولت و روحانیت ابراز داشت: چشم امید تمام آزادی‌خواهان جهان به ایران است و بنده در سفر تبلیغی اخیر خود به اروپا از نزدیک شاهد خوشحالی مردم اروپا بوده و بیان می کردند که بالاخره کسی پیدا شد که سیلی محکمی به گوش صهیونیست ها بزند و این عملیات مصداق آیه ۱۴ سوره توبه بود که خداوند متعال فرمود: « با آنها پیکار کنید، که خداوند آنان را به دست شما مجازات می‌کند؛ و آنان را رسوا می‌سازد؛ و سینه گروهی از مؤمنان را شفا می‌بخشد (؛ و بر قلب آنها مرهم می‌نهد)».

سخنران این جلسه خاطرنشان ساخت: این عملیات، عزت و اقتدار را برای جامعه شیعی به ارمغان آورد و خیزش امروز جوانان آمریکایی و اروپایی از نتایج این عملیات است.

حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم اظهار داشت: رئیس جمهور محترم در کنار حمایت قاطع از عملیات وعده صادق، حامی طرح نور (عفاف و حجاب) نیروی انتظامی نیز بوده و حمایت محکمی از سردار رادان دارند.

تشریح برنامه‌های دور دوم سفر رئیس جمهور به قم

وی در بخش دیگری از سخنان خود به بخشی از برنامه های سفر رئیس جمهور به قم اشاره کرد و ابراز داشت: استان قم در طرح ملی مسکن پیشتاز کشوری بوده و ساخت ۷۰ هزار ساختمان در این استان آغاز شده که رئیس جمهور در این سفر چند هزار مسکن را افتتاح خواهند کرد و کلید آن تحویل مردم خواهد شد.

رابط دولت و روحانیت خاطرنشان ساخت: پروژه فرودگاه قم نیز از دیگر برنامه های رئیس جمهور است که بحمدالله مشکلات این فرودگاه، تعیین تکلیف شده و کارگاه ساخت این فرودگاه در سفر رئیس جمهور راه اندازی شده و مطابق با وعده استاندار قم، این فرودگاه در یک و نیم سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

سخنران این جلسه بیان داشت: مسئله مونوریل قم نیز تعیین تکلیف شده و اعتبار آن نیز تأمین گردیده که اخبار آن در این سفر اعلام خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم اظهار داشت: بازدید از مراکز علمی و فناروری استان قم، دیدار با پنج تن از مراجع عظام تقلید، شرکت در جلسه شورای اداری و .... از دیگر برنامه های رئیس جمهور است.

وی ابراز داشت: حضور در اجتماع ۴ هزار نفری طلاب و فضلا در مدرسه فیضیه از برنامه های مهم این سفر است که این جلسه در ده سال گذشته سابقه نداشته است و ان شاءالله نکات راهبردی در این جلسه بیان خواهد شد.

رابط دولت و روحانیت در پایان خاطرنشان کرد: در اجتماع عمومی طلاب و فضلا، حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر، رئیس مجمع نمایندگان طلاب، حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی اردهالی، رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین و حجت الاسلام والمسلمین ساجدی، نماینده جامعه المصطفی سخنرانی خواهند داشت.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha