یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ |۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 16, 2024
حوزہ علمیہ امام خمینیؒ احمد آباد گجرات

حوزه/ مراسم سوگواری شهدای خدمت در حوزه های علمیه سراسر هند برگزار شد. که در آن اساتید، طلاب و تعداد زیادی از مردم شرکت کردند.

به گزارش گروه ترجمه‌ خبرگزاری «حوزه» مراسم بزرگداشت و سوگواری شهدای خدمت به ویژه خادم الرضا شهید آیت الله رئیسی در حوزه های علمیه سراسر هند برگزار شد. که در آن علاوه بر اساتید و طلاب حوزه های علمیه، تعداد زیادی از مردم نیز شرکت کردند و ضمن ابراز علاقه به شهدا و ادای احترام به آنان برای علو درجات شهدا به قرائت قرآن کریم پرداختند.

برگزاری مراسم بزرگداشت در حوزه علمیه جامعه التبلیغ لکهنو هند

حجت الاسلام والمسلمین میرزا جعفر عباس مدیر جامعه التبلیغ لکهنو در مراسم بزرگداشت شهدای خدمت در این حوزه علمیه ضمن تسلیت به مقام معظم رهبری، گفت: شهادت آیت الله ابراهیم رئیسی خسارت بزرگی به عالم بشریت وارد کرده است، و این حادثه ای دردناک در تاریخ ایران است.
آیت الله ابراهیم رئیسی خادم حرم مطهر امام علی رضا (ع) بود و نیز در روز ولادت آن امام والا مقام به شهادت رسید. این حادثه نه تنها برای ایران، بلکه برای تمامی شیعیان، حادثه ای جبران ناپذیر است.

برگزاری مراسم بزرگداشت در مدرسه علمیه جعفریه کوپاگنچ هند
مراسم بزرگداشتی در مدرسه علمیه جعفریه کوپا گنج هند نیز برگزار شد . که در آن حجت الاسلام والمسلمین شمشیر علی مختاری مدیر مدرسه جعفریه کوپاگنج مایو با اشاره به دلبستگی عمیق مردم شهیدپرور ایران به علما و مسئولین نظام جمهوری اسلامی ایران، شخصیت امام جمعه تبریز و رئیس جمهور آیت الله رئیسی را به بهترین نحو معرفی کرد.
وی ضمن تبیین وضعیت ایران از اوایل انقلاب اسلامی ابراز داشت: نباید در سختیها دچار هراس شد بلکه موانع دشمنان را به فرصت تبدیل کرد. مسئولان مخلص جمهوری اسلامی ایران تا به امروز باوجود مشکلات و موانعی گوناگون، بهترین موفقیتها را با رهنمود های امام راحل و مقام معظم رهبری به دست آورده‌اند. همه می دانند که مردم شهیدپرور ایران در فاصله کمی از پیروزی انقلاب، مواجه با جنگ هشت ساله دفاع مقدس شدند. اما به خاطر تلاش ها و اقدامات بصیرانه امام خمینی و فداکاریهای همراهان با وفایش، هر مرحله سختی را پشت سر گذاشتند و امروز به جایی رسیدند که دشمنان نیز به موفقیت های ایران اعتراف می کنند.
برگزاری مجلس ترحیم در حوزه علمیه بقیة الله جلال پور هند
همچنین در حوزه علمیه بقیة الله جلال پور هند در طی مراسم مجلس ترحیمی حجت‌الاسلام محمد ظفر معروفی: گفت بدون شک آیت الله ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران فردی مخلص و مصمم بوده است. وی سالها در عرصه های مختلف به مردم خدمت کرد و خادم مکتب اهل بیت بود. رئیس جمهور رئیسی هیچ از انجام مسئولیت و خدمت غافل نمی شد. وی نمونه بارز یک رهبر مصمم و مخلص بود. اقدامات آزادانه و آگاهانه و وی او مایه افتخار امت اسلامی در سراسر جهان است.
حجت‌الاسلام علی شهاب نیز در این مراسم اظهار داشت: نمایندگان هر کشور در سازمان ملل از کشور و مردم خود سخن می گویند اما ابراهیم رئیسی و حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه همواره صدای خود را به نفع مظلومان فلسطین بلند کردند.
برگزاری مجلس ترحیم در مدرسه علمیه باب العلم مبارکپور هند
حجت‌الاسلام مظاهر حسین مدیر مدرسه علمیه باب العلم مبارکپور، ضمن ایراد سخنرانی در مجلس ترحیمی که به یاد بود رئیس جمهور ایران و همراهانش برگزار شده بود، خاطر نشان کرد: شهادت میراث شیعیان است. جمهوری اسلامی ایران هیچ گاه از شهادت عقب نمانده است.
وی در ادامه گفت: تاریخ مستمر و تابناک مردم و مقامات ایران در دفاع از اسلام و مظلومین جهان ادامه دارد و این نهضت تا ظهور امام مهدی (عج) ادامه خواهد داشت.
برگزاری مراسم بزرگداشت در حوزه علمیه جامعه العباس اله آباد هند
در حوزه علمیه جامعه العباس اله آباد نیز مراسم بزرگداشت شهدای خدمت برگزار شد.
حجت‌الاسلام وصی حیدر در این مراسم ضمن تسلیت به مردم ایران، مقام معظم رهبری و خانواده های شهدا، به تبیین شهدا به ویژه به معرفی آیت الله آل هاشم امام جمعه تبریز و آیت الله ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران پرداخت و آنان را در خدمت به مردم و مخلص به وظیفه ها الگو قرار داد.
برگزاری مراسم سوگواری در حوزه علمیه امام خمینی احمدآباد گجرات هند
در حوزه علمیه امام خمینی احمدآباد گجرات نیز مراسم سوگواری شهدای خدمت برگزار شد.
حجت الاسلام اختر حسین جعفری، استاد حوزه علمیه امام خمینی هند در این مراسم طی سخنان ضمن عرض تسلیت، به فضلیت و اجر شهدا پرداختند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha