دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ |۱۰ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 17, 2024
اراک

حوزه/ استاد حوزه علمیه خواهران گفت: خلوت با خدا و خدمت به خلق، دو راه جداگانه برای رسیدن به خدا به اوج معنویت و عرفان نیست بلکه مسیر یکی است؛ خلوت کنندگان با خدا عاشق خدمت به خلق می شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره شهید حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی و شهدای همراهشان ظهر امروز مراسم عزاداری و ختم قرآن در مدرسه علمیه الزهرا (س) اراک با حضور خانم آشتیانی استاد مدارس علمیه شهر اراک برگزار شد.

خانم آشتیانی در ابتدا بعد از عرض تسلیت با اشاره به یکی از ویژگی های این شهید خدمت، بیان کرد: بعضی از افراد برای درک اوج معنویت و دین داری غرق در رابطه با خدا می شوند.

وی گفت: خلوت با خدا و خدمت به خلق، دو راه جداگانه برای رسیدن به خدا به اوج معنویت و عرفان نیست بلکه مسیر یکی است. خلوت‌کنندگان با خدا عاشق خدمت به خلق می شوند، همانطور که همه اهل بیت علیهم السلام دغدغه خدمت به مردم را داشتند.

این استاد حوزه خاطرنشان کرد: ایشان برای خلق خدا سعی و تلاش کرد و کسی منکر آن نیست.

وی افزود: ایشان یک لحظه آرام و قرار نداشتند؛ وقتی مصاحبه گر از ایشان می پرسد که تا حالا به فکر تعطیلات و مرخصی بوده اید؟ جواب می دهند من یاد ندارم تا به حال نه تنها در دوران ریاست جمهوری بلکه در طول دوران خدمتم به مرخصی رفته باشم.

آشتیانی ادامه داد: مرخصی او در خدمت به مردم بود. آرامش او وقتی بود که به مردم خدمت کند؛ لذا هر کسی نمی توانست در دولت او خدمت کند.

استاد حوزه بیان کرد: معنای دقیق رئیس جمهور این است که خدمت صادقانه به مردم داشته باشد، نه اینکه ریاست کند و دستور دهد. ما در فرهنگی تربیت شدیم که به ما عیار ریاست جمهوری را اینگونه نشان می‌دهند، خدمت، شاخص ریاست است نه هیچ چیز دیگر و بتوانیم نگاه درستی به این خدمت داشته باشیم؛ امام صادق فرمود: «[وَ] اعْلَمُوا أَنَّ حَوَائِجَ النَّاسِ إِلَیْکُمْ مِنْ نِعَمِ اللَّهِ عَلَیْکُمْ، فَلَا تَمَلُّوا النعم؛ نیازهای مردم به سوی شما از جمله نعمت های خدا برای شما هست پس از این نعمت ها خسته نشوید تنبیه الخواطر، ص۸۱)، آقای رئیسی چنین روحیه ای، داشت از اینکه میان مردم خدمت میکرد، خسته نمی شد.

آشتیانی در پایان اظهار داشت: امام رضا(ع) به موسی بن سیار می گوید، ای موسی بن سیار؛ هر کس مشایعت کند جنازه دوستی از دوستان ما را، از گناهان خود بیرون می شود مانند روزی که از مادر متولّد شده که هیچ گناهی بر او نیست، در نتیجه پشت سر این جنازه‌ها، وقت توبه است، وقت بازگشت است، اگر کوتاهی، قدرنشناسی و... کردیم، خدا می بخشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha