دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ |۱۰ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 17, 2024
نشست فرهنگی

حوزه/ استاد دانشگاه تهران گفت: یکی از معضلات جوانان امروزی، دچار شدن به بیماری های روحی و روانی است که ارتباط قوی با خدا از راهکارهای مؤثر آن است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، به همت مدرسه علمیه صدیقه طاهره(س) غرق آباد، نشست فرهنگی باموضوع راهکارهای مقابله با افسردگی و اضطراب با حضور آقای دکتر سلیمانی استاد دانشگاه تهران در سالن اجتماعات دبیرستان الزهرا این شهرستان برگزار گردید.

آقای سلیمانی گفت: یکی از معضلات جوانان امروزی، دچار شدن به بیماری های روحی و روانی است که ارتباط قوی با خدا از راهکارهای مؤثر آن است.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: عوامل گوناگونی سبب بروز این قبیل معضلات می شود که باید آنها را شناسایی کرده و بر اساس میزان تأثیری که دارند با شیوه های مناسب به مقابله با آن ها پرداخت.

وی افزود: استرس در بین خانواده‌های تک‌فرزند بیشتر از پرجمعیت است؛ زیرا والدین آن ها مدام در نگرانی و استرس هستند که اتفاق بدی برای فرزندشان به وجود نیاید و خواه ناخواه این استرس و اضطراب را به فرزند خود نیز انتقال می دهند.

سلیمانی خاطرنشان کرد: اولین و مهم ترین عامل برای مقابله با وضعیتی که فرد در آن دچار استرس و نگرانی و اضطراب شدید می شود، تقویت بُعد ایمانی و توکل بر خدای متعال است .

وی در پایان به تکنیک هایی در جهت مقابله با استرس و اضطراب بیان کرد که از جمله آن ها :خواب کافی ، تفریح و مسافرت ، ورزش کردن، رژیم غذایی سالم و ... .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha