شنبه ۶ تیر ۱۴۰۵ - ۱۱:۱۵
قم، ریاست کارگروه شهرهای مذهبی و زیارتی مجمع شهرداران آسیایی را بر عهده گرفت

حوزه/شهردار کلانشهر قم با حکم دبیرکل مجمع شهرداران آسیایی به عنوان رئیس کارگروه شهرهای مذهبی و زیارتی این مجمع منصوب شد؛ مسئولیتی که برای نخستین بار به شهرداری قم سپرده شده و جایگاه این شهر را در تعاملات بین‌المللی مدیریت شهری ارتقا می‌دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، فرامرز عظیمی، شهردار قم، با حکم دبیرکل مجمع شهرداران آسیایی، ریاست کارگروه شهرهای مذهبی و زیارتی این مجمع را برای مدت یک سال بر عهده گرفت. این حکم از اول تیرماه سال جاری (۲۲ ژوئن ۲۰۲۶) لازم‌الاجرا بوده و نخستین حضور شهرداری قم در جایگاه ریاست یکی از کارگروه‌های تخصصی این مجمع بین‌المللی را رقم زده است.

در حکم صادر شده از سوی دبیرکل مجمع شهرداران آسیایی، با اشاره به توانمندی‌ها و سوابق مدیریت شهری قم و مصوبات یازدهمین نشست هیئت اجرایی مجمع، بر استفاده از ظرفیت‌های علمی، تجربی و مدیریتی شهرداری قم برای توسعه همکاری میان شهرهای مذهبی و زیارتی آسیا و اجرای برنامه‌های نوآورانه تأکید شده است.

این انتصاب، فرصت تازه‌ای برای افزایش نقش قم در سیاست‌گذاری‌های شهری، تبادل تجربیات و گسترش همکاری‌های بین‌المللی میان شهرهای عضو مجمع شهرداران آسیایی فراهم می‌کند.

مجمع شهرداران آسیایی با هدف توسعه تعاملات میان مدیریت‌های شهری، انتقال تجربیات موفق و اجرای برنامه‌های مشترک فعالیت می‌کند و ریاست کارگروه شهرهای مذهبی و زیارتی، زمینه معرفی گسترده‌تر ظرفیت‌های فرهنگی، مذهبی و مدیریتی قم را در سطح آسیا فراهم خواهد کرد.

شهردار قم اعلام کرده است در دوره مسئولیت خود، توسعه همکاری با شهرهای مذهبی و زیارتی، تبادل تجربیات مدیریت شهری و معرفی ظرفیت‌های منحصر به‌فرد قم از جمله حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س)، مسجد مقدس جمکران، حوزه‌های علمیه و پیشینه فرهنگی و تمدنی این شهر را در دستور کار قرار خواهد داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha