سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024

حجت الاسلام مشایخ گفت: حوزه علمیه شهید بهشتی نوشهر در سال 1360 تاسیس شد که در طول سالهای گذشته طلاب زیادی را تربیت کرده که در حال حاضر 50 طلبه در این حوزه مشغول تحصیل هستند.

 مدیر حوزه علمیه شهید بهشتی نوشهر در گفتگو با خبرنگار مرکز خبر حوزه اظهار داشت: فعالیت‌های آموزشی حوزه علمیه شهید بهشتی برای چند سال متوقف گردید که ما در سال 1370 دوباره مباحث آموزش و تربیت طلاب را در این مدرسه شروع کردیم که در حال حاضر تدریس از پایه اول تا ششم دراین حوزه اجرا می‌شود.

وی افزود: این حوزه با نظارت مرکز مدیریت حوزه علمیه قم اداره می‌شود و دارای 40 حجره و شش مدرس می‌باشد و برای هر پایه یک استاد مشغول تدریس است.

امام جمعه نوشهر  با اشاره به مدرسه علمیه خواهران این شهرستان، خاطرنشان کرد: مدرسه علمیه خواهران ابتدا به صورت نیمه وقت بود ولی با توجه به استقبال خواهران و با حمایت مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران، اکنون برنامه‌های آموزشی به صورت تمام وقت اجرا می‌شود و در این راستا نیز یک ساختمان جدید برای این مدرسه احداث خواهد شد.

مدیر حوزه علمیه شهید بهشتی نوشهر با اشاره به حضور روحانیون در عرصه‌های مختلف انقلاب و دوران دفاع مقدس گفت: حوزه علمیه شهیدبهشتی شهدایی به انقلاب هدیه کرده که در رأس آنها شهید کریمی، نماینده مجلس شورای اسلامی در حادثه 7 تیر که در کنار آیت الله شهید بهشتی به شهادت رسید، می‌باشد.

حجت الاسلام مشایخ با اشاره به فعالیت‌های پژوهشی طلاب این مدرسه، یادآور شد: مجله پیام حوزه توسط طلاب منتشر می‌شود.

مدیر حوزه علمیه شهید بهشتی نوشهر در مورد ایجاد تحول در حوزه گفت: طلاب باید با دانش روز مانند کامپیوتر آشنا شوند و امکانات آموزشی جدیدی که در دانشگاه‌ها وجود دارد در حوزه نیز مورد استفاده قرار گیرد.

 

 


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha