پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024

علماء، سازمان‌ها و انجمن‌های دانشجوئی سیرالئون جنایات رژیم صهیونیستی در غزه را محکوم کردند.

به گزارش مرکز خبر حوزه، رهبر معنوی شورای متحد امام‌های سیرالئون، اتحادیه ملی دانشجویان مسلمان، سازمان اسلامی خواهران مبلغ، سازمان اسلامی الهادی (ع)، سازمان جوانان فعال برای تبلیغات اسلامی و  مساجد مختلف این کشور با صدور بیانیه‌هایی جنایات رژیم صهیونیستی را در غزه ظرف هفته گذشته محکوم نموده‌اند.

بر پایه این گزارش شیخ«احمد تیجان سیلاه» رهبر معنوی شورای متحد امام‌های سیرالئون و نماینده مجمع جهانی اهل‌البیت (ع) در این کشور و امام جمعه مسجد مرکزی فریتاون طی بیانیه‌ای با عنوان « محکومیت شرارت در غزه » آورده است که  به نمایندگی از طرف مسلمانان سیرالئون شرارت‌های وحشیانه رژیم صهیونیستی اسرائیل را در غزه که به قتل‌عام صدها کودک، زن و مرد بی‌گناه منجر شده است به شدت محکوم می‌نماییم. این شرارت‌ها موجب تاثر دنیا و از جمله سیرالئون شده است. ما مسلمانان سیرالئون از سکوت رهبران جهان اسلام نسبت به نقض حقوق اساسی مردم فلسطین به شدت ناراحت هستیم.

وی افزوده است: من موضع رهبر معظم انقلاب اسلامی و امت اسلامی حضرت آیت‌الله سیدعلی خامنه‌ای را نسبت به دفاع از مردم مظلوم غزه تحسین می‌نمایم. پیام ایشان اثر الهام‌بخشی برای امت اسلامی بوده و منشا امید برای آینده می‌باشد. خداوند متعال ایشان را حفظ نموده و به طول عمرش بیفزاید. زنده باد فلسطین.

در بخشی از بیانیه سازمان اسلامی خواهران مبلغ سیرالئون نیز آمده است که ما زنان مسلمان سیرالئون عمیق‌ترین تسلیت خود را به مردم فلسطین می‌فرستیم . ما به همراه مسلمانان جهان اعمال ددمنشانه رژیم اسرائیل غاصب را که تحت حمایت حرج بوش جنایتکار با قتل‌عام صدها کودک، مرد و زن بی‌گناه غزه را به حمام خون تبدیل نموده است به شدت محکوم می‌نمائیم. ما از جامعه جهانی می‌خواهیم که در اسرع وقت از ادامه جنایات رژیم صهیونیستی ممانعت به عمل آورد. زنده باد فلسطین.

سازمان اسلامی الهادی (ع) در شهرستان مکینی هم در بیانیه خود با عنوان « قتل‌عام ! قتل‌عام ! قتل‌عام ! » آمده است که ما اعضاء سازمان اسلامی الهادی (ع) و همه مسلمانان شهرستان مکینی مرکز مناطق شمالی سیرالئون قتل عام بی‌رحمانه کودکان، زنان و مردم بی‌گناه فلسطین را توسط رژیم بی‌پایه و اساس و متجاوز اسرائیل جنایکار به شدت محکوم می‌نمائیم. در بخش دیگری از بیانیه با اشاره به حدیث «کسی که صبح نماید و به امور سایر مسلمانان توجه نکند مسلمان نیست» آمده است که وظیفه همه مسلمانان جهان است تا از ملت مظلوم غزه دفاع نمایند.

سازمان جوانان فعال برای تبلیغات اسلامی در سیرالئون نیز ضمن اینکه رفتار ددمنشانه رژیم صهیونیستی را در غزه به شدت محکوم نموده در بخشی از بیانیه خود آورده است که جنایت هولناک رژیم صهیونیستی در غزه و قتل‌عام صدها مرد و زن و کودک مظلوم بار دیگر چهره خونخوار گرگ‌های صهیونیست را نشان داده و خطر حضور این کافر حربی را در قلب سرزمین‌های امت اسلام به غافلان و مسامحه‌کاران گوشزد نموده است.

در بخشی از بیانیه آمده است که طبق احادیث رسول گرامی اسلام از جمله« من سمع رجلا ینادی یا للمسلمین و لم یجبه فلیس بمسلم » بر همه مسلمانان واجب است از مردم مظلوم غزه دفاع نمایند.

این گزارش می‌افزاید: اتحادیه ملی دانشجویان مسلمان سیرالئون در بیانیه‌ای با عنوان « محکومیت» آورده است که ما دانشجویان مسلمان جنایات غیر انسانی و ددمنشانه رژیم صهیونیستی اسرائیل را در فلسطین مظلوم محکوم می‌نمائیم. ما به عنوان دانشجویان مسلمان این عمل ننگین اسرائیل را نسل‌کشی در غزه تلقی نموده و ناقض حقوق انسانی آن‌ها می‌دانیم.

اتحادیه ملی دانشجویان مسلمان سیرالئون در بخش دیگری از بیانیه خود ضمن دعوت از جامعه جهانی نسبت به توقف حمله‌های اسرائیل به غزه هدف قرار دادن دانشگاه اسلامی این شهر را محکوم می‌نماید . حسن کارگبو رییس اتحادیه. 

 سازمان جوانان فعال برای تبلیغات اسلامی در سیرالئون ضمن حمایت از بیانیه مقام معظم رهبری در بخش دیگری از بیانیه خود با اشاره به سکوت تشویق‌آمیز برخی سران کشورهای عربی آورده است که آن‌ها چه جوابی در برابر رسول الله (ص) خواهند داشت؟ آن‌ها چه جوابی به ملت‌های خود که یقینا عزاداران فاجعه‌اند خواهند داد؟ به یقین امروز دل مردم مصر و اردن و سایر کشورهای اسلامی از این کشتار پس از آن محاصره طولانی غذائی و داروئی لبالب از خون است. ما اعضاء سازمان فوق‌الذکر از رسانه‌ها و روشنفکران جهان اسلام و بویژه جهان عرب سوال می‌کنیم  که تا کی به مسئولیت رسانه‌ای و روشنفکری خود بی‌تفاوت خواهید ماند؟ ما از مسلمانان و غیر مسلمانان می‌خواهیم که جنایات رژیم صهیونیستی را در غزه محکوم کنند و به خانواده‌های شهداء فلسطین تسلیت عرض می‌نماییم.

همچنین شیخ احمد تیجان سیلاه امام جمعه مسجد مرکزی فریتاون و نماینده مجمع جهانی اهل‌البیت (ع) در سیرالئون، الحاجی چرنو باه معاذ، استاد دانشکده اسلامی فریتاون و رییس سازمان اسلامی جعفریه (ع) سیرالئون،  شیخ آلفا بوکاسارا نماینده وزارت آموزش و پرورش در مدارس اسلامی استان‌های شمالی و رییس سازمان اسلامی الهادی (ع) شهرستان مکینی  و آقایان محمد امین نایله استاد دانشکده اسلامی و خلیفه کویاته رییس موسسه اسلامی اهل البیت (ع) در استان جنوبی بو، تاکنون با صدور بیانیه‌های جداگانه‌ای جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی را محکوم نموده و از علماء ، امام‌های جمعه و جماعات، شخصیت‌های علمی و فرهنگی خواسته‌اند که با حمایت‌های معنوی خود از مردم مظلوم غزه دفاع نمایند.

آقای عدنان فقیه لبنانی فعال مقیم سیرالئون طی اظهاراتی گفت: بستن گذرگاه رفح برای مردم غزه از سوی حسنی مبارک به ظاهر مسلمان شباهت زیادی به محصور نمودن قتلگاه کربلا و قطع آب به روی یاران سالار شهیدان توسط یزیدیان است و این امر توسط پیروان یزید امروز  تکرار می‌شود . 

خاطرنشان می‌شود در یک حرکت هماهنگ، لبنانی‌های مقیم سیرالئون که بخش عمده تجارت این کشور را اداره می‌نمایند در اولین اقدام به منظور محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در غزه بعد از ظهر دوشنبه نه دیماه فروشگاه‌ها، مغازه‌ها، موسسات تجاری و سایر فعالیت‌های خود را تعطیل نمودند. در سیرالئون بیش از دویست هزار لبنانی مقیم می‌باشد.

مساجد سیرالئون نیز با صدور بیانیه‌هایی جنایات رژیم صهیونیستی را در غزه ظرف هفته گذشته محکوم نموده‌اند.

 مسجد توحید فریتاون در بخشی از بیانیه خود آورده است که  جنایت هولناک رژیم صهیونیستی در غزه و قتل عام صدها مرد و زن و کودک مظلوم بار دیگر چهره مخوف و خونخوار گرگ‌های صهیونیست را نشان داد. لذا این رژیم جنایتکار و رهبران آن باید به خاطر این اعمال ضد‌انسانی محکوم شود. ما اعضاء مسجد توحید فریتاون به مردم جهان  پیوسته و جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم نموده و برای خانواده‌های شهدا تسلیت می‌فرستیم.


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha