چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024

طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبهه زدایی دینی با هدف مبارزه با تهاجم فرهنگی به همت دفتر امام جمعه گلپایگان در موضوعات مختلف دینی و معرفتی در مسجد جامع این شهر در حال برگزاری است.

به گزارش مرکز خبر حوزه حجت‌الاسلام والمسلمین راشد‌یزدی در جمع شرکت‌کنندگان در این طرح که با موضوع اقتصاد در خانواده از منظر قرآن کریم برگزار شد اظهار داشت: حیات یک جامعه به سلامت اقتصاد است زیرا بحران در اقتصاد همه چیز را تحت تاثیر قرار می‌دهد و زندگی را نابسامان و مختل می‌کند.

وی افزود: پایه‌های ارشادی و تبلیغی اسلام بر سه اصل ترویج  فرهنگ علم و اندیشه، ترویج فرهنگ اقتصاد سالم و ترویج فرهنگ عدالت اجتماعی استوار است .

سخنران این مراسم ادامه داد: خمس، زکات، صدقه، قرض‌الحسنه و اشتغال و سایر مسائل مالی مطرح شده در اسلام نشانگر اهمیت دادن اسلام به اقتصاد به عنوان یکی از ارکان اصلی دین است.

این استاد حوزه گفت: در مصرف کردن، هزینه‌های روزمره زندگی، کلام معصومین را باید الگوی خود قرار دهیم و در سال اصلاح الگوی مصرف به منابع مالی و طبیعی کشور توجه بیشتری داشته باشیم و از اسراف بپرهیزیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین راشد‌یزدی با اشاره به شخصیت و ویژگی‌های پیامبر اکرم بیان داشت: پیامبر اکرم بر سایر پیامبران سرآمد و سید و بزرگ آنها است و خاتم تمامی انبیای الهی است و تمامی مراحل کمال را طی کرده و حتی از جبرئیل فراتر رفته است.

وی تمامی موازین و قوانین دین اسلام را مطابق عقل و فطرت  دانست و تصریح کرد: آنچه دین اسلام برای زن و مرد مشخص کرده به صلاح جامعه و زنان و مردان آن است و با فطرت آنها سازگاری کامل دارد.

سخنران این نشست افزود: اگر پیامبر اکرم، مبعوث نمی‌شد، بشر به این ترقی و پیشرفت و این سطح آگاهی نمی‌رسید و در همان جهالت و نادانی باقی می‌ماند

حجت‌الاسلام والمسلمین راشد یزدی گفت: مشکلات امروز دنیا فقط به دلیل قطع شدن رابطه آدمی با وحی است و اگر تمامی اندیشمندان برای حل بحران‌های جهانی گرد هم آیند، چنانچه با وحی ارتباط نداشته باشند نمی‌توانند به نتیجه صحیح و قطعی برسند.


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha