دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024

مراسم جشن آغاز سال تحصیلی طلاب خواهر دوره عمومی سطح 2 و دوره های تخصصی سطح 3 مدرسه علمیه مجتهده امین دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، صبح روز چهارشنبه اول مهرماه در سالن اجتماعات این دفتر برگزار شد.

  به گزارش مرکز خبر حوزه، سرپرست معاونت آموزش دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان در این جلسه با اشاره به آغاز هفته دفاع مقدس، ضمن یادآوری نقش زنان از سال 1342 در فرایند پیروزی انقلاب اسلامی و سال‌های اولیه انقلاب در مواجهه با گروه‌های الحادی، محور اصلی نقش‌آفرینی زنان را در دوران جنگ 8 ساله دانست.

 وی یادآور شد تاثیر گذاری زنان در دفاع مقدس در همه زمینه‌ها از جمله  در صحنه‌های رزم و دفاع و نقش عاطفی آنان در دفاع مقدس، نقش آنان در ستادهای پشتیبانی و لجستیکی، نقش امدادی و درمانی زنان و کمک به مصدومان جنگ، جهاد مالی زنان، تبلیغ و همکاری‌های شناسایی و اطلاعاتی، ایثار و فداکاری و همچنین صبر و شکیبایی بی نظیر آنان که مصادیق فراوانی از این ایثارگری‌ها مشاهده شده است غیر قابل انکار است.

 حجت‌الاسلام والمسلمین صافی در ادامه با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید مدارس علمیه به سابقه 20 ساله مدرسه  علمیه مجتهده امین گفت در شرایطی که در اصفهان هیچ مدرسه علمیه‌ای برای خواهران بطور منظم و هدفمند وجود نداشت، سنگ بنای این مرکز تبلیغی ایجاد شد و هم‌اکنون یکی از فعال‌ترین مدارس علمیه در کشور است.

وی با یاد آوری مشکل کمبود فضای آموزشی که در این مدرسه از احداث یک ساختمان مجزا در آینده خبر داد و گفت: بنا داریم یک زمین چند هزار متری در نقطه ای از شهر دراختیار بگیریم و به امور آموزشی اختصاص دهیم.

سرپرست معاونت آموزش دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان در ادامه از دیگر فعالیت‌های معاونت آموزش را برگزاری اولین دوره کارشناسی ارشد علوم حدیث در2 گرایش تفسیر و کلام در دفتر اصفهان اعلام و اظهار امیدواری کرد،  در آینده دوره‌های دانشگاهی دیگری ویژه طلاب سطح برادران و خواهران  در دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان برگزار شود.

 حجت‌الاسلام صافی در پایان به کلاس‌های فوق برنامه معاونت آموزش دفتر اصفهان ویژه طلاب اشاره و یادآور شد: همزمان با شروع سال تحصیلی جدید برنامه‌های متنوع آموزشی از جمله دوره‌های آموزش زبانهای  خارجی، تربیت محقق، تربیت مبلغ، آموزش رایانه و... برای عموم طلاب در جریان می‌باشد که خواهران طلبه نیز می‌توانند از این برنامه‌ها استفاده کنند.


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha