یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024

افرادی که درجه علمی بالایی دارند، اما به تحقیق و پژوهش نپرداخته‌اند، در انتقال دانش خود به دیگران با مشکل روبه‌رو هستند.

به گزارش مرکز خبر حوزه، معاون پژوهش مجتمع آموزش عالی فقه در مراسم آغاز سال تحصیلی طلاب این مجتمع، به فعالیت‌های پژوهشی طلاب اشاره کرد و گفت: باید تحقیق و پژوهش را از اوایل طلبگی شروع کرد و در حوزه علمیه  همه امکانات برای این امر وجود دارد.

حجت‌الاسلام عابدیان، بخشی از تحصیلات علوم دینی را پژوهش و تحقیق بیان کرد و افزود: کلاس‌های کارورزی و دانش‌افزایی در مجتمع آموزش عالی فقه برای طلاب برگزار می‌شود و مقالات خوبی از طلاب سطوح سه، چهار و پنج در نشریه زمزم ارایه می‌‌‌شود.

وی بیان داشت: انجمن‌های علمی و پژوهشی در زمینه‌های مختلف مانند  کلام، فلسفه، فقه و ... وجود دارد و طلاب می‌توانند از این انجمن‌ها استفاده کنند.

در ادامه این مراسم معاون فرهنگی و تربیتی مجتمع آموزش عالی فقه نیز به بیان برنامه‌های این معاونت پرداخت و گفت: این معاونت در امور قرآنی و حدیث، حفظ قرآن، تواشیح، تربیت‌ مربی قرآن، حفظ نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه برنامه‌های خوبی دارد و این مجتمع در برنامه‌های قرآنی در جامعه‌‌المصطفی پیشگام بوده و طلاب استقبال چشم‌گیری از آن داشته‌اند.

حجت‌الاسلام حسینی‌تبار افزود: مسابقات تفسیر قرآن از ابتدای قرآن شروع شده و به صورت مستمر ادامه دارد و در مسابقات کتابخوانی و حدیثی جامعه‌المصطفی از 500 طلبه شرکت‌کننده، یک سوم آن، طلاب مجتمع آموزشی عالی فقه می‌باشند.

معاون فرهنگی و تربیتی مجتمع آموزش عالی فقه با اشاره به برقراری کلاس‌های اخلاق در این مجتمع بیان داشت: کلاس‌های عمومی اخلاق یک سنت و سیره و سلف‌صالح بوده که باید آن را قدر بدانیم.

 

 

 

 

 


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha