پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
کد خبر: 235075
۶ خرداد ۱۳۸۹ - ۲۲:۴۳

گردهمایی روحانیت استان مازندران، تحت عنوان «مشعل‌داران غدیر و عاشورا و حامیان ولایت» با صدور قطعنامه‌ای به کار خود پایان داد.

به گزارش مرکز خبر حوزه، در این قطعنامه که توسط مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران قرائت شد، آمده است: چهارده  قرن از حماسه غدیر و عاشورا می‌گذرد، غدیر حلقه میانی رسالت و امامت است، اگر غدیر نبود رسالت به سرانجام نمی‌رسید و اگر عاشورا نبود چشمه جوشان غدیر خشک می‌شد، لذا جاودانگی اسلام به غدیر و عاشورا بستگی دارد.

در ادامه این قطعنامه با تاکید بر لزوم صیانت از غدیر تاکید شده است: صیانت و حراست از حماسه جاودانه غدیر و عاشورا یک وظیفه دینی و ضرورت تاریخی است.

در ادامه آمده است: همان طور که ولایت علوی استمرار رسالت نبوی است، ولایت فقیه نیز استمرار ولایت علوی و میراث گرانبهای غدیر است و به تعبیر زیبای حضرت امام خمینی (ره) «ولایت فقیه یک هدیه الهی است» که تکذیب آن، تکذیب پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار می‌باشد، لذا ضمن حراست و حفاظت از این میراث گرانبهای حضرت امام (ره) بدینوسیله اعلان می‌داریم، تبلور عینی و مصداق اتم و کامل آن در این عصر تنها در لوای حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای دانسته و بار دیگر با معظم‌له تجدید پیمان بسته و در اجرای فرامین و رهنمودهای ایشان، نهایت سعی و تلاش خود را به کار خواهیم بست.

در این قطعنامه با تاکید بر لزوم اطاعت از سخنان رهبری تصریح گردیده است: در خصوص ایجاد فضای مناسب جهت خدمت مسئولین نظام و پرهیز از تهمت، شایعه و ایجاد بدبینی، تمام سعی و تلاش خویش را برای ایجاد فضای همدلی و صمیمیت مصروف داشته و از مسئولین محترم، احزاب، گروه‌ها و آحاد جامعه مشفقانه درخواست می‌‌شود در تحقق رهنمودهای حکیمانه و مدبرانه مقام معظم رهبری، نهایت اهتمام را مبذول نمایند.

در بخش دیگری از این قطعنامه با اشاره به توطئه دشمنان در مبارزه با اسلام آمده است: با توجه به اینکه یکی از توطئه‌های استکبار جهانی تحریف دین و رواج خرافات می‌باشد، لذا ضمن اعلان بیزاری از این گونه حرکات، از علما و مبلغین و محققان انتظار می‌رود نسبت به افشاگری و اطلاع‌رسانی آن به مردم خصوصاً نسل جوان اهتمام داشته و از دستگاه‌های اطلاعاتی، انتظامی و قضایی برخورد قاطع با عوامل این گونه حوادث، مورد انتظار می‌باشد.

در ادامه این قطعنامه با تاکید بر لزوم مبارزه با مظاهر مفاسد اجتماعی تصریح شده است: شیوع و گسترش بی‌بند و باری و وضعیت نابسامان حجاب و افزایش مظاهر فرهنگ بیگانه در جامعه اسلامی، تاسف عمیق و تالم شدید عموم علما و خانواده معزز شهدا و مومنین و مومنات را فراهم نموده است، اصلاح وضعیت ناگوار جامعه و برخورد قاطع با عوامل ترویج فرهنگ ابتذال توسط نیروهای انتظامی و دستگاه قضایی مورد انتظار است.

در ادامه آمده است: با توجه به اینکه هفته اول محرم، هفته امر به معروف و نهی از منکر نامگذاری شده است از دولت و مجلس اصولگرا انتظار می‌رود نسبت به اجرایی نمودن اصل هستم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران اهتمام ویژه مبذول نمایند.

در پایان قطعنامه این گردهمایی با اشاره به دستیابی به فناوری هسته‌ای توسط دانشمندان ایرانی،روحانیت استان‌ مازندران برخورد دوگانه غرب را در این خصوص محکوم کرده‌اند.


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha