شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024

طلاب مدرسه علمیه حضرت حجت (عج) مشهد علاوه بر ارایه تحقیق و پژوهش در عرصه‌های مختلف دینی با تشکیل نشست‌های مهدویت و ... مباحث دینی را آسیب‌شناسی می‌کنند.

حجت‌الاسلام معلم، مسئول واحد پژوهش مدرسه علمیه حضرت حجت (عج) مشهد در گفت‌وگو با خبرنگار مرکز خبر‌ حوزه در خراسان با بیان این مطلب افزود: تمام برنامه‌های این مدرسه با پژوهش و تحقیق سنجید می‌شود و در نتیجه امتحانی طلاب نیز موثر است.

وی تاکید کرد: حداقل بیست مقاله برتر طلاب این مدرسه در حد ارائه به  جشنواره‌ها و همایش‌های پژوهشی مطلوب می‌باشند.

مسئول واحد پژوهش مدرسه علمیه حضرت حجت (عج) با اشاره به اینکه تاکنون 230 مقاله در دو مرحله به واحد پژوهش این مدرسه ارائه شده، گفت: اکثر موضوعات آن در سه محور ادبیات، منطق و عقائد است، اما موضوعات دیگر نیز ارائه شده است.

حجت‌الاسلام معلم به برگزاری کارگاه‌های مهارتی روش تحقیق و مطالعه، فیش‌برداری و مشاوره با اساتید اشاره و خاطرنشان کرد: اساتید مربوطه در چهار جلسه به 47 طلبه این مدرسه، در زمینه تحقیق و مقاله‌‌نویسی به ارائه مشاوره پرداختند.

وی به سلسله نشست‌های علمی با عنوان مهدویت، آسیب‌شناسی عدم پیشرفت طلاب و موسیقی در طول سال تحصیلی اشاره کرد و اظهار داشت: این نشست‌ها به منظور شناخت و بررسی مسایل مختلف روز، به تشویق طلاب برای تحقیق بیشتر و پاسخ به سئوالات آنان، روزهای پنج شنبه برگزار می‌شود.

مسئول واحد پژوهش مدرسه علمیه حضرت حجت (عج) مشهد برپایی مسابقات و کنفرانس‌های علمی توسط طلاب این مدرسه را از دیگر برنامه‌های موفق یاد کرد و ابراز داشت: حکومت دینی، هدایتگر پنهان، غیبت و خودسازی و خود‌بینی،  چهار موضوع ارائه شده در کنفرانس های علمی بوده است.

وی در    پایان نبود خط اینترنتی، سیستم‌های رایانه‌ای، بانک اطلاعات و کمبود کتاب‌های تحقیقاتی را از مشکلات پژوهشی مدرسه عنوان کرد.

 

 

 


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha