جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024

مقام معظم رهبری عالم فرزانه‌ای هستند که از نظر مقام علمی مورد توجه بسیاری از علما بوده و هستند ولی متاسفانه این بعد شخصیتی ایشان در سایه مسائل سیاسی مظلوم واقع شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین راشد یزدی در همایش «آب، آینه، آفتاب» که در سالن همایش های موسسه علمی پژوهشی امام خمینی‌(ره) برگزار شد، انقلاب مردم ایران را در طول تاریخ بی‌نظیر خواند و ابراز داشت: تقویت بنیه مذهبی مردم و پیروی از رهبری آگاه و فرزانه از عوامل مهم این انقلاب به شمار می‌آید .

وی با بیان این مطلب که خون‌های زیادی برای حفظ این انقلاب جاری شده است اعلام کرد: انقلابی که برای برپایی آن شهیدان زیادی تقدیم کرده و بهای سنگینی داده است، محال است که منحل شود.

این استاد حوزه، در ادامه با اشاره به مسئله ولایت فقیه، چندین خصوصیت را برای رهبر یک حکومت اسلامی بیان نمود و تصریح کرد: عالم بودن یکی از شرایط اصلی رهبریت حکومت اسلامی است که این صفت در مورد مقام معظم رهبری کاملا صدق می‌کند، بطوریکه ایشان از این حیث مورد توجه بسیاری از علما از جمله آیت‌الله صدوقی بود.

وی با تاکید بر جایگاه والای علمی مقام معظم رهبری گفت: ایشان رهبری فرزانه، عالم و آگاه هستند که این صفات تنها زیبنده ایشان بوده، ولی متاسفانه این بعد از شخصیت معظم‌له در سایه مسائل سیاسی، مظلوم واقع شده است.

* آیت‌الله العظمی خامنه‌ای هیچ چیز از کشور را برای خود و خانواده‌شان نخواسته‌اند

حجت‌الاسلام والمسلمین راشد یزدی ساده زیستی را یکی دیگر از صفات مقام معظم رهبری برشمرد و تصریح کرد: در طول چندین سالی که با ایشان رابطه دارم جز ساده زیستی از معظم‌له و خانواده شان چیزی ندیده‌ام.

وی با بیان این مطلب که آیت‌الله العظمی خامنه‌ای هیچ چیز از کشور را برای خود و خانوادشان نخواسته و دغدغه‌شان مردم است یادآور شد: از لحاظ املاک سندی ایشان فقط یک خانه ساده در تهران داشته و چیز دیگری ندارند.

* قهر آشتی ناپذیر مقام معظم رهبری با ستمگران

 این استاد حوزه در ادامه با اشاره به برخی دیگر خصوصیات شخصیتی مقام معظم رهبری با تاکید بر ظلم ستیزی ایشان گفت: معظم له در این خصوص دیدگاه خاص داشته و قهر آشتی ناپذیری نسبت به ستمگران دارند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نعمت رهبری و انقلاب اسلامی ابراز داشت: ما باید به خاطر داشتن این نعمت‌های الهی قدردان خداوند بوده و شکرگزار باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین راشد یزدی با اشاره به وجود برخی ناملایمات در کشور اذعان داشت: گاهی وجود امواج و تلنگرها لازم است، زیرا این اقدامات نظام را واکسینه و انقلاب را تثبیت می‌کند از طرفی باعث می‌شودتا چشم ها را باز کرده و نسبت به مسائل اطرافمان هوشیار باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha