سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024

مدیر حوزه‌های علمیه در دیدارمسئولین پژوهشکده مهدویت، از پیشنهاد راه اندازی دوره تخصصی سطح چهار حوزه استقبال نموده و قول مساعد داد تا روند صدور مجوز آن را پیگیری نماید.

به گزارش مرکزخبرحوزه، آیت الله مقتدایی، روز گذشته در دیدار جمعی از مسوولین ششمین همایش بین المللی دکترین مهدویت و برخی از  پژوهشگران مؤسسه آینده روشن، ضمن قدردانی از تلاش‌ها و جدیت پژوهشگران این مؤسسه، دستاوردهای آنان در عرصه‌ها و زمینه‌های مهدوی را قابل ستایش توصیف کرد.

*مراقب ایجاد انحرافات فکری در عرصه مهدوی باشیم

عضو جامعه مدرسین حوزه با بیان این که ناکامی دشمنان اسلام و انقلاب در جنگ تحمیلی سبب شد تا آنان جنگ جدیدی را در جبهه فرهنگی آغاز کنند، اظهار داشت: ایجاد انحرافات فکری در عرصه مهدوی، تلاش برای بی محتوا کردن باورهای دینی و بی اعتقاد کردن جوانان نسبت به نظام و اسلام، مهم ترین اهداف دشمنان به شمار می رود.

*تضعیف روحانیت، خطرات غیرقابل جبرانی دارد

وی با یادآوری سخنان مقام معظم رهبری درباره خطر اسلام منهای روحانیت، اضافه کرد: تضعیف روحانیت و کنار زدن آن ها از صحنه، خطرات جدی و غیر قابل جبرانی به دنبال خواهد داشت.

مدیر حوزه‌های علمیه، عرصه مهدویت را نیازمند تلاشی بیش از گذشته دانسته و تأکید کرد: امام زمان(عج) در کشور امام زمان(عج) مظلوم است و در این زمینه هر چه کار شود، باز هم جای کار باقی است.

وی در ادامه از مسئولان مؤسسه آینده روشن خواست تا گستردگی، علمیت و تخصص گرایی در حوزه مهدویت را سرلوحه کار خویش قرار دهند و قول مساعد داد پیشنهاد راه اندازی دوره تخصصی سطح چهار حوزه توسط این مؤسسه را در جلسات مربوطه مطرح کرده و آن را پیگیری نماید.

*مسئولان به عرصه مهدویت کمک کنند

آیت الله مقتدایی در ادامه خاطر نشان کرد: با توجه به زمینه های کاری گسترده در حوزه مهدویت و ضرورت پرداختن به این موضوع، مسئولان فرهنگی کشور نیز باید از تمام ظرفیت های خویش در این جهت بهره بگیرند و منابع مالی این حوزه را تأمین نمایند.

در ابتدای این دیدار، حجت الاسلام و المسلمین سید مسعود پورسیدآقایی، دبیر ششمین همایش بین المللی دکترین مهدویت و رییس مؤسسه آینده روشن به تشریح فعالیت ها، دستاورد ها و بخش های مختلف این مؤسسه و اهداف برگزاری همایش بین المللی دکترین مهدویت پرداخت.

*موسسه آینده روشن، نهادی دینی وحوزوی

وی، مؤسسه آینده روشن را یک نهاد حوزوی معرفی کرد که در خط نظام ولایی و فرمایشات مقام معظم رهبری حرکت می کند.

دبیر ششمین همایش دکترین مهدویت، از پخش مراسم افتتاحیه و اختتامیه این همایش توسط صدا و سیما خبر داد و اضافه کرد: کمیسیون های تخصصی این همایش نیز مثل هر سال تحت پوشش رسانه ای قرار می گیرند تا به مناسبت های گوناگون از شبکه های صدا و سیما و هم چنین شبکه های علمی خارج از کشور، پخش شود.

حجت الاسلام فرامرز سهرابی، این پژوهشگران مهدوی نیز دراین دیدار با تأکید بر ضرورت کار های بنیادی، از دو پیشنهاد پژوهشکده مهدویت جهت ترویج و گسترش مهدویت در راستای برنامه های حوزه علمیه قم سخن گفت و اظهار داشت:: دشمنان مهدویت، بهترین ابزار خود برای مبارزه با این آموزه را نیرو های داخل کشور می دانند و چنان در این زمینه برنامه ریزی کرده اند که گویی مهدویت از دست حوزه علمیه بیرون رفته است.

*ضرورت پاک سازی آموزه های مهدوی از خرافات وانحرافات

براساس گزارش روابط عمومی موسسه آینده روشن، وی با بیان این مطلب پاک سازی آموزه های مهدوی از خرافات و انحرافات، ضرورت امروز جامعه ماست، اظهار داشت: دشمن می داند که مغز نرم افزار ما، بحث مهدویت است و روزی با نام انجمن حجتیه و امروز به شکل های دیگر سعی در مدیریت آن دارد.

حجت الاسلام سهرابی ادامه داد: حوزه باید با تمام ظرفیت به میدان بیاید و حرکت های فاخر و ناب مهدوی را در اختیار خویش بگیرد.

این پژوهشگر مهدوی، برگزاری سالانه یک همایش از سوی حوزه علمیه با موضوع "حوزه زمینه ساز" را امری بایسته عنوان کرد و افزود: تشکیل مرکز مطالعات استراتژیک حوزه و رهبری مقولات مربوط به حوزه و به ویژه مقوله مهدویت، موجب خیزش های اصیل مهدوی و تقویت جریان های ناب مهدوی خواهد شد.

وی در پایان، از پیشنهاد برگزاری همایش "بازخوانی هویت جهان اسلام" سخن گفت و این اجلاس را علاوه بر بازتاب های تبلیغی، حاوی نشان علمی در سطح مراکز علمی و دانشگاهی ایران، کشور های اسلامی و تمام جهان ارزیابی نمود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha