پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024

آیت‌الله تسخیری دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، دلیل کناره‌گیری خود از نایب رییسی اتحادیه جهانی علمای مسلمان را بیان کرد.

وی که هم اکنون در استانبول ترکیه برای حضور در نشست این اتحادیه به سر می‌برد، در گفت و گوی تلفنی با سرویس بین‌الملل مرکز خبر حوزه گفت: به علت درگیری‌هایی که طی چند سال اخیر با آقای قرضاوی رییس این اتحادیه داشتم، ترجیح دادم از ادامه نایب‌ رئیسی در این اتحادیه کناره‌گیری کنم.

آیت‌الله تسخیری افزود: در چند سال اخیر با برخی اظهارات آقای قرضاوی درباره شیعه و جمهوری اسلامی اختلاف داشتم و البته توافق شد که ایشان این مباحث را در رسانه‌‌های عمومی مطرح نکند و موضوع به نحوی حل شد اما با این حال استعفا را مناسب دیدم.

وی ادامه داد: با استعفای من، آیت‌الله واعظ‌زاده خراسانی به عنوان نایب‌رییس و نماینده اصلی شیعه در این اتحادیه انتخاب شدند.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ابراز داشت: انتخاب آقای واعظ‌زاده، انتخاب به جایی بود زیرا ایشان هم عضو شورای عالی تقریب بوده و کانون تفاهم است.

وی همچنین در خصوص برخی گمانه‌ها برای طرح مباحث افراطی علیه شیعه در نشست اتحادیه جهانی علمای مسلمان گفت: در سخنرانی‌های رسمی این نشست هیچ‌گونه مطلبی علیه شیعه و جمهوری اسلامی ایران مطرح نشد.

آیت‌الله تسخیری با اشاره به حضور جدی علمای شیعه در این نشست گفت: علمایی از شیعیان ایران، عراق، لبنان و عربستان در این نشست حضور موثر داشتند.

وی خاطرنشان کرد: باید چنین نشست‌هایی حضور جدی داشته باشیم و از این طریق می‌توانیم روابط خوبی با سایر اندیشمندان اسلامی برقرار کنیم و جلوی بسیاری از تنش‌ها را بگیریم.

خاطرنشان می‌شود در دومین روز نشست مجمع عمومی اتحادیه جهانی علمای مسلمان که در ترکیه در حال برگزاری است، آقای قرضاوی مجددا به عنوان رییس این اتحادیه و آیت‌الله واعظ‌زاده خراسانی و شیخ الخلیلی مفتی عمان به عنوان نواب رییس انتخاب شدند.

این نشست امشب با صدور بیانیه‌ای به کار خود پایان می‌دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha