پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمد جواد فاضل‌لنکرانی، وظیفه اصلی هر روحانی و طلبه را حفظ حیات حوزه ورفع نواقص دانست.

به گزارش مرکز خبر حوزه، عضو جامعه مدرسین حوزه در جمع طلاب نیشابوری مقیم قم  با اشاره به وضعیت امروز حوزه های علمیه ،درک این وضعیت را از وظایف طلاب برشمرد و اظهار داشت: امروز هر طلبه و  استادی در استمرار وضعیت موجود حوزه سهم داشته و باید به مسائل آن حساس باشد.

وی مسئولیت اول طلاب رو حانیون واساتید را حفظ حیات حوزه، دانست و افزود: طلاب اگر ضعفی در زمینه‌های مختلف علمی ،تربیتی ،اخلاقی دیدند باید در حل آن تلاش کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه با تاکید بر حفظ شئون حوزه در تمام ابعاد  ادامه داد: در همین راستا  طلاب باید به شهرستان و زادگاه خویش به نشر معارف علوم دینی اهتمام ورزند.

وی در ادامه سخنان خود تاکید کرد : در گذشته حوزه علمیه قم، برای بسیاری از افراد نا آشنا، بود اما امروز کانون توجهات جهان از ابعاد مختلف علمی و سیاسی است که در همین راستا باید  به آن توجه وی‍‍ژه داشت.

*هشدار در خصوص فعالیت کلیسا های خانگی

حجت السلام والمسلمین فاضل تصریح کرد : با توجه به اهمیت شهر قم وحتی بسیاری ا ز شهرهای کشور بخاطر بعد معنوی، دشمنان بر روی آن سرمایه گذاری های فراوانی انجام داده‌اند که نمونه آن فعالیت مسیحیت در قم و  برخی شهرها مانند مشهد می‌باشد و در همین راستا به قدری سرمایه گذاری کرده‌‌اند که امروز شاهد فعالیت وگسترش کلیساهای خانگی هستیم.

وی افزود: این امر زنگ خطر بزرگی بوده وباید مسئولین کشور برای حفظ و صیانت از شهرهای مذهبی کشور تمهیدات ویژه‌ای د ر نظر بگیرند.

*خدمات انقلاب نادیده گرفته نشود

عضو جامعه مدرسین حوزه در بخش دیگری از سخنان خود  با تاکید بر مسئله عقل در تمام ابعاد ابراز داشت : در بسیاری از متون دینی و روایات به این مسئله تاکید شده بطوریکه  ایمان بدون عقل نه تنها انسان را سعادت مند نکرده بلکه ممکن است در ورطه سقوط نیز قرار دهد.

وی با بیان این مطلب که دین بدون عقل موجب پویایی نمی گردد گفت : عقل باید در راس همه امور قرار گیرد و عالم زمان، کسی است که عقل را میزان خود قرار دهد.

حجت السلام والمسلمین محمد جواد فاضل لنکرانی در ادامه سخنان خود با اشاره به خدمات انقلاب اسلامی ایران به عنوان متحولگر دنیا یاد کرد و اذعان داشت : این انقلاب و آثار آن بقدری عظیم بود که دنیا و بسیاری از جهات سیا سی را متحول کرد.

وی اضافه کرد : علی رغم این خدمات شاهد هستیم که عد ه ا ی قصد دارند با ایراد های ناچیز انقلاب را مخدوش کنند.

وی علت این حرکات را کم عقلی دانست وتاکید کرد :باید در تمام امور دین و انقلاب، عقل را ملاک قرار داده و با استفاده از آن جلو برویم. 

 

 

 

 

 


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha