یکشنبه ۶ خرداد ۱۴۰۳ |۱۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 26, 2024

شبکه‌های ماهواره مطالبی علیه اهل سنت منتشر می کنند که آنان به ائمه (ع) وفادار نیستند، من از مصر آمده ام و می گویم مصری‌ها ارادت خاصی به اهل بیت (ع) دارند.

به گزارش خبرنگار اعزامی مرکز خبر حوزه، دکتر محمد الدسوقی، استاد دانشگاه قاهره، در بیست و چهارمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی در تهران گفت:‌ وحدت اسلامی واجب دینی است، همان‌طور که خداوند نماز را واجب کرده است، وحدت را نیز فریضه دانسته است.

وی با بیان وحدت سیاسی میان ملت‌های اسلامی می تواند امت اسلام را یکپارچه کند، اگر در تحقق وحدت اسلامی تلاش کنند نتایج فراوانی خواهد داشت و اختلافاتی که از گذشته به ارث برده ایم، دیگر وجود نخواهد داشت.

* گام‌های عملی برای وحدت برداریم

این اندیشمند مصری ادامه داد: باید گام‌های عملی برای تحقق وحدت عملی برداریم، در اجلاس‌هایی که برای تقریب برگزار می‌شود علمای زیادی شرکت می کنند، اما شاید کسانی به بهانه این که اجلاس بوی طایفه‌گری می دهد، شرکت نکنند!

دکتر الدسوقی اضافه کرد: ‌باید بدگمانی‌ها را کنار بگذاریم و به مسائل با دید مثبت نگاه کنیم؛ زیرا قدرت‌های بیگانه نمی خواهند علما حضور فعالی در اجلاس های تقریب که موجب نزدیکی قلوب است، داشته باشند.

استاد دانشگاه قاهره گفت: هدف مجمع جهانی تقریب از زمان تشکیل تا به امروز، ایجاد تقریب و وحدت بین امت اسلام و کنار گذاشتن اختلافات بوده است و هر حرکتی غیر از این باشد با آن مخالفت می‌کند.

وی به دخالت آمریکایی ها در امور مسلمانان اشاره کرده و افزود:‌ سفیر آمریکا در قاهره با علمای تقریب ملاقات می کند، ولی می گوید،‌ چرا شما در صدد تقریب هستید!

الدسوقی خاطرنشان کرد: باید همواره هوشیار و آگاه باشیم و تحت تأثیر افراد ناآگاه در میان مذاهب اسلامی قرار نگیریم.

* به پیوند شیعه و سنی معتقدیم

وی بیان داشت:‌ اختلافات مسلمانان عقیدتی و اعتقادی نیست، بلکه در مسائل فردی است ما به پیوند عمیق میان شیعه وسنی معتقدیم و اصولی که این دو مذهب به آن معتقدند واحد است.

این اندیشمند مصری در پایان خاطرنشان کرد:‌ خدشه دار کردن اصل تقریب به هر نحوی که باشد، مردود و محکوم است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha