سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024

همایش علمی- کاربردی تبلیغ ویژه بشیران جوان( تبلیغ چهره به چهره) از سوی معاونت فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی در مدرسه علمیه معصومیه قم برگزار شد.

به گزارش مرکز خبر حوزه، یکی از اساتید حوزه طی سخنانی در این همایش با ذکر این نکته که دین از سه ضلع اعتقادات، اخلاق و احکام، تشکیل یافته است، اظهار داشت: وسعت احکام، نسبت به وسعت اعتقادات و اخلاق به مراتب بیشتر و شامل قلمروهای مختلفی می‌باشد.

حجت الاسلام و المسلمین وحیدپور افزود: با پیشرفت علم، موضوعات و سئوالات فقهی گسترده می‌شوند؛ به طوری مثال درگذشته در مورد اختلاط زن و مرد تا این اندازه مباحث نداشتیم، ولی امروز در این رابطه سوالات زیادی مطرح می شود.

وی ادامه داد: 70 درصد دانشجویان دانشگاه‌ها را خانم‌هاتشکیل می‌دهند؛ اختلاط کلاس آنها، رفت و آمد‌ها، دوستی دختر و پسر توسعه ابزار ارتباطی پیرامون زن و مرد، ورزش و اشتغال بانوان، اعزام تیم‌های ورزشی به خارج، چت کردن و ایمیل زدن و ده‌ها سوال دیگر که ایجاد شده است و فقه نمی‌تواند به این سوالات پاسخ ندهد.

حجت الاسلام و المسلمین وحید پور خاطرنشان کرد: روزانه 5 هزار سوال شرعی با مراکز پاسخگویی به سوالات دینی در میان گذاشته می‌شود؛ که البته از آمارهای دیگر نهادها، اطلاع دقیقی در دست نیست؛ بنابراین طلاب باید خود را برای پاسخ به این سئوالات آماده کنند.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha