جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024

مشکلات اقتصادی امروز جامعه به دلیل کم توجهی به برنامه های دینی است و قطعا اگر به آموزه‌های دینی توجه بیشتری شود، این مشکلات تا حدود زیادی برطرف خواهد شد.

به گزارش مرکز خبر حوزه، حضرت آیت الله صافی گلپایگانی، ظهر امروز در دیدار سرپرست و دیگر مسئولان کمیته امداد امام خمینی(ره)، گفتند: امیدواریم خدمات شما در این نهاد و خدمت به محرومان جامعه، اسباب خشنودی قطب عالم امکان، حضرت بقیةالله(عج) را فراهم کند.

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی ادامه دادند: هر کسی که حوائج محرومان جامعه اسلامی را برآورده کند، ثواب بسیار زیاد نصیبش می‌شود که با چندین سفر حج نیز بدست نمی آید.

ایشان با بیان این که رسیدگی به وضعیت محرومان جامعه، امری است که در آیات قرآن و روایات معصومین(ع) سفارش فراوانی به آن شده است، تصریح کردند: اگر رسیدگی به محرومان در جامعه اسلامی کمرنگ باشد، این اشکال اسلام نیست، بلکه اشکال از کمرنگ بودن اعتقادات دینی مردم و اسلامیت جامعه است.

این مرجع تقلید با بیان این که نامه های بسیاری از نیازمندان به ما می رسد که بسیار درد آور است و البته ما نیز در حد توان خود به آن ها کمک می کنیم، گفتند: امروز تورم زیادی در جامعه وجود دارد که باعث شده بسیاری از مردم از پرداخت هزینه گاز و چیزهای دیگر خود بمانند.

معظم له، یادآور شدند: بر اثر همین تورم بسیاری از فقرایی که بیماری دارند و  ممکن است هزینه درمان آن ها بسیار سنگین می‌باشد، در مداوای بیمار خود باز بمانند.

ایشان، با اشاره به آیات و روایاتی از قرآن کریم، گفتند: کسانی که خود را به زحمت می اندازند تا دیگران راحت باشند، در ردیف ایثارگران هستند و اجر و منزلت زیادی دارند.

این مرجع تقلید، خطاب به مسئولان کمیته امداد، ابراز داشتند: هر اندازه که در کمیته امداد به محرومان جامعه، خدمت کنید، باز هم کم است، به همین دلیل باید فرهنگ سازی صورت پذیرد تا همه مردم برای این امر به میدان آمده و مشارکت کنند.

معظم له با بیان این که جامعه امروز ما از اسراف آسیب زیادی می بیند، افزودند: در همین نوروز چه اسراف هایی که نشده است؛ این درحالی است که افراد فقیری هم هستند که برای این که در شب اول عید یک غذای مطلوب را آماده کنند، مشکل داشتند.

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی خاطرنشان ساختند: اگر اخلاق و فرهنگ اسلامی در جامعه حاکم باشد، این گونه نمی شود.

ایشان در ادامه سخنان خود اظهار داشتند: مشکل دیگری که باید مورد توجه قرار گیرد، قشر افغانی ها، هندی ها و پاکستانی های فقیری هستند که در ایران زندگی می‌کنند؛ چرا که این ها هم شیعه و مسلمان هستند.

ایشان گفتند: با این تورمی که در جامعه ایجاد شده است و از سویی هم یارانه ای که به مردم پرداخت می شود به این ها داده نمی شود، وضعیت زندگی این افراد بسیار سخت شده است و امیدواریم که کمیته امداد به این ها هم توجه کند.

این مرجع تقلید همچنین خطاب به مسئولان کمیته امداد گفتند: شما که به خارج از کشور کمک می کنید به این فقرای غیر ایرانی که در ایران زندگی می کنند و شیعه و مسلمان هم هستند، کمک کنید.

معظم له در ادامه تصریح کردند: بر همین اساس است که کار برای محرومان جامعه آن قدر ارزش دارد که نمی توان با زبان آن ها را گفت.

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی، در بخش دیگری از سخنان خود، با بیان این که در مسائل فرهنگی و اقتصادی جامعه نقاط ضعف بسیاری داریم، گفتند: یکی از مشکلات امروزی جامعه، پرخرجی، اسراف و عدم قناعت است که باید تلاش کنیم، این معضل فرهنگی اقتصادی برطرف شود.

ایشان در پایان ابراز داشتند: مشکلات اقتصادی امروز جامعه به دلیل کم توجهی به برنامه های دینی است و قطعا اگر به آموزه‌های دینی توجه بیشتری شود، این مشکلات تا حدود زیادی برطرف خواهد شد. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha