سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
کد خبر: 252663
۱۸ تیر ۱۳۹۰ - ۰۷:۵۳

عفاف و حجاب وديعه ارزشمند الهي است و تلاش براي ترويج فرهنگ عفاف و حجاب موجب حفظ امنيت و رشد جامعه اسلامی مي شود.

به گزارش سرویس استان های مرکز خبرحوزه، مسئول بسيج جامعه زنان استان کرمانشاه طی سخنانی درجمع خبرنگاران با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: از ضروريات هر جامعه اي به خصوص جامعه ما که مبتني بر دين مبين اسلام است، پايبندي به اصول و ارزشهاي اسلامي است و از این حیث، حجاب و عفاف يکي از ضروريات مردم جامعه ما محسوب مي شود.

خانم الماسی همچنین افزود: از این رو موضوع حجاب بحثي ملي و مذهبي است چرا که معتقديم خانواده بنياد و اساس هر نظامي است.

وی تاکید کرد:تشکيل زندگي در اسلام و نظام جمهوري اسلامي بر اساس حفظ عفت و جايگاه ارزشي زن به عنوان يک محور اساسي در تربيت فرزندان است که بسياري از صاحب نظران علمي و ديني ما بر آن تاکيد دارند.

الماسی ابراز داشت: باید توجه داشت که عفاف و حجاب، صرفاً مخصوص خانم ها نيست بلکه آقايان هم بايد از اين اصول و قوانين عدول نکنند و انتظار ما از قواي سه گانه اين است که براي مقابله با بي بند و باري تلاش کرده و اقدام شايسته اي در اين باره داشته باشند .

 وي با اشاره به این که عفاف يک موضوع فرهنگي است تصریح کرد: آنچه مسلم است اين که خانواده ها بايد به فرزندان و نسل جديد اين را تفهيم کنند که بر اساس آيات و روايات ديني بحث حجاب براي سلامتي و آرامش روحي و رواني خود فرد مي باشد و آسیب اصلی بي‌حجابي متوجه خود فرد می‌شود.

مسئول بسيج جامعه زنان استان کرمانشاه در ادامه با بيان اينکه ما بايد الگوي خودمان را حضرت فاطمه زهرا(س)و حضرت زينب کبري (س) قرار دهيم، اظهار داشت : کسي با حضور زنان در اجتماع مخالف نيست؛ زنان مي توانند در جامعه، عفيف و با حجاب حضور داشته باشند .

وی در خاتمه با ابراز تاسف از ترویج بدحجابي در جامعه گفت : انشاء ا... با اقدامات واجراي طرح هاي فرهنگي و با همکاري و همدلي نهادهاي مختلف بتوانيم به مقابله با این شبیخون فرهنگی پرداخته و در این کارزار پيروز و سربلند بیرون بیاییم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha