جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024

حجت الاسلام و المسلمین راشد یزدی بر لزوم تبیین هر چه بیشتر اصول اعتقادات بر روی منابر تاکید کرد.

به گزارش سرویس استان های مرکز خبر حوزه، وی در جمع مردم گلپایگان با اشاره به برخی ویژگی های فرد و جامعه توحیدی در خانه و خانواده اظهار داشت: اصول و مبانی اعتقادات باید بر روی منابر بیش از این ها مطرح شود ؛ در حال حاضر مسایل اخلاقی و احکام به خوبی در مجالس مطرح می شود، اما امروز ضرورت تبیین مناسب و عمیق اصول اعتقادات نیز به وضوح احساس می شود.

وی همچنین با تاکید بر این که بسیاری از مشکلات زندگی ما به خاطر ایمان نداشتن به خدا و ضعف چنین اعتقادی است، گفت: بی شک یاد خدا در خانواده،  جو زندگی را آرام و زیبا کرده و در جامعه امنیت را برقرار می نماید و لذا اگر ما بتوانیم خدا و یاد و عطر او را در زندگی مان بیاوریم، موفق خواهیم بود چرا که وارد دژ امنیت و مصونیت الهی می شویم.

زندگی جاده آسفالته نیست!

حجت الاسلام و المسلمین راشد یزدی همچنین خاطرنشان کرد: زندگی چون دریایی پر از جزر و مد و بدور از آرامش است و اگر کسی تصور کند که مسیر زندگی به سان جاده ای آسفالته و سرازیری است به اشتباه رفته است چرا که مسیر زندگی همواره پر از دست انداز ها و پیچ و خم های بسیار است.

وی در ادامه با بیان این که رسیدن به هر آرزویی در این دنیا بدون زحمت امکان پذیر نیست، به اهمیت مساله صبر در زندگی اشاره کرد و افزود: صبر باعث موفقیت انسان در زندگی می شود؛ بر اساس روایتی از معصوم(ع) ، صبر در

واقع زره انسان در مقابل مشکلات است.

سخنران این مجلس اضافه کرد: در حقیقت توفیق با کسانی یار است که در زندگی خود ، مقاومت و صبر و قدرت تحمل بالایی دارند نه کسانی که با کمترین مشکلات بی صبری و بی قراری می نمایند.

در زندگی زناشویی صبر و تحمل داشته باشیم

وی تصریح کرد: امروز به ویژه در مسایل زندگی و زناشویی نیاز است که زوجین میزان تحمل خود را افزایش دهند تا زندگی سعادتمندانه و شیرینی داشته باشند.

حجت الاسلام و المسلمین راشد یزدی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که دنیا مثل دریای متلاطمی است که انسان در آن یک موجود ضعیف و در عین حال پیچیده به شمار می رود، ابراز داشت: هیچ کتابی همچون قرآن کریم که کلام خالق بشر است، انسان و ویژگی های آن را به خوبی تبیین نکرده و در هیچ کجا همچون قرآن تا این اندازه دستورالعمل های سعادتبخش برای انسان نازل نشده است.

وی تاکید کرد: باید تلاش کنیم که در زندگی مان خدا حضور داشته باشد و اساسا بنای تربیت در اسلام نیز بر باور به خداوند متعال و ایمان حقیقی استوار است.

این استاد حوزه افزود: این که چرا پایه های برخی خانه های ما فروریخته و زن و شوهر به هم حسن ظن ندارند و مشکلات وجود دارد به خاطر این است که ایمان به خدا به معنای واقعی وجود ندارد.

ایمان به خدا مصونیت آور است

این استاد اخلاق حوزه همچنین بیان داشت: اگر ایمان به خدا باشد، هیچ ناامنی در زندگی وجودندارد چرا که ایمان و باور به خدا مصونیت آور است.

وی در خاتمه اضافه کرد: این که می بینیم حضرت زینب کبری (س) با آن مصیبت های عظیم، این گونه مقاوم در برابر دشمنان می ایستد و می گوید «ما رایت الا جمیلا» این ها از چیزی جز ایمان به خدا نشات نمی‌گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha