سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
کد خبر: 258659
۱۷ آبان ۱۳۹۰ - ۲۰:۴۶

طلاب مهذب که به مساله خودسازی اهمیت داده باشند، می توانند جامعه خویش را اصلاح و مهذب کنند.

حجت الاسلام علی مهدوی فر، معاون تهذیب مدرسه علمیه امیرالمومنین (ع) آران و بیدگل در گفتگو با خبرنگار سرویس استان های مرکز خبر حوزه با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: روایات دینی ما تاکید می‌کنند.

 که انسانی که می خواهد دیگران را مهذب کند وجامعه خود را به سمت مکارم اخلاقی هدایت دهد نخست باید خود مهذب باشد و دارای صفات نیک اخلاقی باشد ، از این رو طلاب عزیز ما که می خواهند در جامعه تحولی به سمت اهداف الهی ایجاد کنند باید ابتدا خود را بسازند تا بعد از آن بتوانند جامعه خویش را به نحو مطلوب که اسلام می خواهد، بسازند.

وی با تاکید بر این که فرق طلبه با دیگران در تهذیب نفس است نه صرفا علمی که می آموزد، گفت: طلاب در واقع با رفتار درست و اسلامی خویش باید در راستای تبلیغ عملی دین گام بردارند.

حجت الاسلام مهدوی فر همچنین با اشاره به لزوم غنی کردن مباحث اخلاقی و تربیتی در مدارس علمیه و نیز اشاره به اجرای طرح «مرآت» در این مدرسه خاطر نشان کرد: بر اساس روایت شریفی که می فرماید «المومن مرآت المومن»، ما در صدد اجرای طرحی اخلاقی در مدرسه هستیم که در این طرح مشارکت اصلی با خود طلاب است.

وی در ادامه با بیان این که استفاده مناسب از تجربیات موفق معاونین تهذیب حوزه علمیه قم از جمله برنامه های کاری اش بوده است، ابراز داشت: بنده پس از آغاز به کار در ابتدای سال جاری، اولویت کاری خود را در بحث تهذیب و اخلاق مدرسه علمیه امیرالمومنین (ع) شهرستان آران و بیدگل به ترویج مسایل قرآنی در بین طلاب و نیز

تلاش در حل مشکل روان خوانی و تجوید قرآن همچنین تاکید بر حفظ قرآن از سوی آنان قرار داده ام.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha