پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
کد خبر: 259223
۲۸ آبان ۱۳۹۰ - ۰۲:۱۰

سه کانال اهل سنت مربوط به کردهای عراق در پنجمین جشنواره بین المللی رسانه ای غدیر در نجف اشرف مشارکت کرده اند.

به گزارش سرویس بین الملل مرکز خبر حوزه، در این جشنواره 39 شبکه ماهواره ای و 34 شبکه رادیویی و 26 روزنامه و 18 شرکت متخصص در زمینه تولید فنی و رسانه ای و تکنولوژی از داخل و خارج عراق حضور دارند، اما حضور نمایندگانی از اهل سنت عراق در این جشنواره قابل توجه است.

مدیر روابط عمومی شبکه ماهواره ای غدیر در همین زمینه ابراز داشت: مشارکت کردها چشمگیر بوده به طوری که شبکه های کردی دهوک و بیام و کلی کردستان شرکت کردند.

* درباره پنجمین جشنواره رسانه ای غدیر

وی ادامه داد: مشارکت رسانه ها در این جشنواره در این دوره با دوره قبل تفاوت بسیاری داشته به طوری که جشنواره شاهد افزایش مشارکت شبکه های ماهواره ای خارجی از عربستان و لبنان و کویت بوده ایم.

فاضل الخفاجی تصریح کرد: جشنواره در این دوره شاهد حضور چشمگیر شخصیت های رسانه ای متخصص از مصر و الجزایر و تونس و فرانسه و هلند بوده که این مشارکت ها نقش زیادی در حمایت از شعار جشنواره(دیدار برای پیشرفت) داشته است.

* ارزیابی آثار از سوی کمیته تخصصی

وی با اشاره به برگزاری مسابقات در رشته های مختلف رسانه ای در این جشنواره گفت: یک کمیته تخصصی متشکل از متخصصان و کارشناسان تونس و هلند و فرانسه بر کارهای ارائه شده به جشنواره نظارت دارند و آنها را بررسی می­کنند.

خفاجی در پایان گفت: شبکه ماهواره ای غدیر، یک شبکه عراقی است که در برپایی چنین گردهمایی های رسانه ای با هدف ارتقاء سطح رسانه ای و هدفمند کردن این رسانه ها درجهت مسایل وطن و امت اسلام پیشتار بوده و این کار از طریق پافشاری و مراقبت در برپایی پنج جشنواره سالانه پی در پی صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: جشنواره شاهد حضور شخصیت های برجسته فنی و رسانه ای عراقی و عربی بود که برای چندمین بار در این جشنواره حاضر شده اند و این به خاطر جدیت برگزارکنندگان جشنواره در تحقق اهداف جشنواره است که در جهت منافع عمومی رسانه می­باشد.   

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha