یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024

حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری از اجرای طرح قرآنی نور الرحمه در هیئات مذهبی خبر داد.

به گزارش مرکز خبر حوزه، مدیر کل تبلیغات اسلامی قم، شب گذشته طی سخنانی در همایش بزرگ عاشوراییان که در حاشیه نمایشگاه توانمندی های هیئات مذهبی برگزارشد، در سخنانی اظهار داشت: طی سالیان اخیر به لطف الهی حرکت های بسیار خوبی در زمینه های قرآنی در هیئات مذهبی شروع شده است و در سال جاری نیز طرح قرآنی «نور الرحمه» در هیئت ها به مرحله اجرا در می آید.

وی افزود: یکی دیگر از کارهای در دست اقدام برگزاری دوره های آموزشی برای مسئولان هیئات در قالب اردو در مشهد مقدس و قم می‌باشد که طی آن مسئولان هیئات با مهم ترین بایسته های هیئت داری به خوبی آشنا می شوند.

حجت الاسلام و المسلمین اسکندری در ادامه با تاکید بر این که هیئات مذهبی باید نسبت به نوحه های مذهبی حساسیت بیشتری از خود نشان دهند، گفت: نوحه باید پیام دار باشد؛ به گونه ای که هر بیت آن به سان تیری بر قلب دشمنان اسلام و تشیع باشد و همچنین باعث تحول فکری، فرهنگی و معنوی در بین مردم به ویژه نسل جوان شود.

وی تأکید کرد: نکته مهم دیگر این است که عزاداری های حسینی باید در راستای مصونیت سازی نسل جوان و امت اسلامی در مقابل هجمه های فرهنگی دشمنان باشد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان قم خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی که شبکه های ماهواره ای، اینترنتی و دیگر ابزارهای رسانه ای دشمن به جنگ مکتب اهل بیت عصمت و طهارت و آرمان های بلند انقلاب اسلامی ایران آمده است، رسالت وعاظ، مداحان و به ویژه مسئولان هیئات بیش از هر کس دیگری است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha