دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024

اگر کسی از حقایق عاشورا چشم پوشی کند، محرومیت بزرگی نصیبش می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین کلباسی در گفت‌وگو با خبرنگار مرکزخبر حوزه، وقایع تاریخی  را دارای عبرت های نهفته فراوان دانست و اظهار داشت: به طور کلی تاریخ، آیینه‌ای است که بسیاری از وقایع و حوادث را در خود جای داده و می‌تواند برای عموم افراد پند آموز باشد.

وی با اشاره به اهمیت بررسی وقایع تاریخی افزود: این مسئله به قدری دارای اهمیت است که امیر المومنین‌(ع) در نامه‌ای به فرزند بزرگوار خویش امام حسن‌(ع) تاریخ را دارای عبرت‌های فراوان ذکر کرده‌ و فرمود‌ه‌اند: بررسی احوال گذشتگان طوری است که گویا من با همه آنها زندگی کرده‌ام.

مدیر مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم با تاکید بر الگوگیری از سیره ائمه‌(ع)، واقعه کربلا را مد نظر قرار داد و گفت: بررسی وقوع این حادثه عظیم و علل مخالفت مردم آن روزگار با فرزندان پیامبر‌‌ (ص) خود و عواقب آن  دارای عبرت‌های فراوانی است که امروز می تواند مورد استفاده تمام افراد جهان قرار گیرد.

وی با تاکید بر این که نباید چشم‌ها را بر روی حقایق عاشورا بست، تصریح کرد: اگر کسی از حقایق این حرکت بزرگ چشم‌پوشی کند محرومیت بزرگی نصیبش می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین کلباسی در ادامه سخنان خود قیام عاشورا و مهدویت را در یک راستا دانست و یادآور شد: تمام انبیاء و ائمه‌ اطهار‌(ع) دارای هدف مشترک و پیاده کردن احکام الهی و عدالت خواهی بودند که این عوامل بخشی از اهداف مهدویت نیز می‌باشد.

وی با تاکید بر آسیب شناسی فرهنگ عاشورا ابراز داشت: باید سطح اطلاع و آگاهی جامعه از وقایع کربلا ارتقاء یافته و حقایق عاشورا بیان شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha