پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024

حضرت آیت الله شیخ بشیر حسین النجفی از مراجع مقیم نجف به دیدار حضرت آیت الله اسحاق فیاض رفت.

به گزارش مرکز خبر حوزه، حضرت آیت الله بشیر نجفی برای اطمینان از سلامتی حضرت آیت الله شیخ اسحاق  فیاض به دیدار ایشان رفت و برای ایشان آرزوی سلامتی و عافیت نمود. این عیادت پس از بیماری آیت الله شیخ فیاض انجام گرفت.

این دو مرجع تقلید مقیم نجف در این دیدار به بررسی اتفاقات امت اسلام و به خصوص مشکلات عراق پرداختند و از خداوند عزوجل خواستند که مسلمانان را حفظ نموده و آنها را به راه راست و توفیق و صلاح رهنمون کند.

حضرات آیات بشیر نجفی و اسحاق فیاض همچنین در این دیدار به بررسی مسایل حوزه علمیه نجف و بررسی اقدامات لازم برای اینکه این حوزه مورد رضایت خداوند متعال و ولی عصر(ع) باشد پرداختند.

* نارضایتی از اقدامات در معرفی جایگاه نجف

این دو مرجع با اشاره به انتخاب نجف به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال 2012 تاکید کردند که از عملکرد کمیته های مرتبط در نشان دادن وضع واقعی نجف اشرف و جایگاه تاریخی و اجتماعی و علمی آن در زمینه های مختلف ناراضی هستند، زیرا نجف اشرف نزدیک به هزار سال است که فعالیت می­کند و عملکرد این کمیته ها در معرفی نجف شایسته این شهر نبوده است.

این دو مرجع همچنین بر ضرورت بررسی جدی ابعاد علمی و فرهنگی واقعی نجف تاکید کرده و اشاره کردند که مردان بزرگ نجف از سید الاوصیا(ع) و علما و مراجع و از زمان شیخ طوسی تا زمان ما پیوسته نقش ویژه ای در رهبری جامعه مسلمانان داشته و در تفکر اصیل و ابعاد علمی و معارف مختلف پیشتاز بوده اند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha