یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024

حوزه‌های علمیه آذربایجان غربی نیاز به حضور اساتید برای تدریس دارند امیدوارم بافراهم شدن هجرت عالمان به استان‌ها از سوی حوزه ، شاهد شکوفایی حوزها ی استان باشیم.

به گزارش مرکز خبر حوزه، حجت الاسلام والمسلمین محمدجواد قهرمانی، مدیر حوزه علمیه استان آذربایجان غربی، امروز در همایش بزرگ طلاب و فضلای آذربایجان غربی حوزه علمیه قم که در مدرسه عالی دارالشفا برگزارشد، گفت:هدف از این همایش تعامل و ارتباط با نخبگان و علما در حوزه علمیه قم است و تلاش داریم گام‌های بلندتری برای حوزه علمیه استان برداریم

وی افزود: مدت‌ها بود که به دنبال تشکیل چنین همایشی بودیم تا نوکری خودرا به حضرت ولی‌عصر(عج) و سربازان ایشان اثبات کنیم وآماده هستیم که از اساتید و فضلا برای تدریس،‌ تبلیغ علومی دینی در مراکز شهری، روستایی، دانشگاهی و آموزشی بهره بگیریم.

وی ادامه داد: بسیار از مناطق آذر بایجان غربی خالی از روحانی است،‌ و‌هزار مسجد استان بدون روحانی اداره می‌شود در برخی شهرها نماز جماعت برگزار نمی‌شود و ودر‌های بسیار از مساجد به دلیل عدم روحانی بسته است و تنها در محرم و رمضان باز می‌شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین قهرمانی اضافه کرد : 110روحانی در استان به عنوان روحانی طرح هجرت فعالیت می‌کنند؛ اما این تعداد متناسب با نیازهای استان نیست، امیدواریم حضور مبلغان را بیش از بیش شاهد باشیم، تا مردم در کسب معارف دینی به این مبلغان مراجعه کنند.

وی افزود: متاسفانه برخی شرایط طرح هجرت سخت است و روحانی را تنها به روستاها اعزام می‌کنند؛ در حالی که بسیار از مدارس و شهرهای این استان خالی از روحانی هستند.

مدیر حوزه علمیه استان آذربایجان غربی بیان داشت: درخواست‌های زیادی برای اعزام روحانی وجود دارد؛ اما ما شرمنده مردم می‌شویم .

حجت‌الاسلام والمسلمین قهرمانی گفت: آسیب جدی استان را تهدید می‌کند، باید علما و روحانیان استان که در قم مشغول تحصیل هستند حضورشان را در منطقه خود بیشتر کنند و به تبلیغ دین و معارف اسلامی بپردازند.

وی با اشاره به تحصیل طلاب در مدارس علمیه آذربایجان غربی گفت : این استان 8 حوزه علمیه درمرکز استان و شهرستان‌های ما کو،خوی ،شاهین دژ،سلماس ،نقده ،تکاب ومیاندوآب دارد که در 7 پایه 730 طلبه تحصیل می‌کنند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha