جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024

منتظر واقعی با بی‌ادبی و بداخلاقی مخالف است و بدون منت و تکبر و فخرفروشی به مردم خدمت می‌‌کند و موجبات خشنودی امام عصر (عج) را فراهم می‌‌آورد.

به گزارش مرکز خبر حوزه، حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی در ديدار فعالان دانشجویی مهدوی استان سیستان و بلوچستان، با اشاره به سابقه دیانت و ولایت مداری مردم سیستان، اظهارداشتند: همان‌طور كه در تاريخ آمده است، بني اميه و معاويه همه بلاد اسلامی را مجبور كرده بودند روي منبرها و در نمازجمعه‌ها به اميرالمومنین(ع) جسارت كنند، اما مردم زاهدان و سيستان از این دستور سرپیچی کردند و گفتند كه ما ماليات مي‌دهيم، ولي سب علي (ع) را انجام نمی دهیم؛ این منطقه دارای چنین سابقه درخشانی در ولایت مداری است.

ایشان ادامه دادند: اسباب اميدواري است كه نسل جوان دانشجوي ما نسلي باشد كه با حضرت بقية الله الاعظم اروحنا فداه آشنا باشند و مسير آن‌ها، مسير تحقق اهداف آن حضرت باشد.

معظم له افزودند: همان‌ گونه كه در روايات آمده است چنين افرادي مشمول فضايل و ثواب‌ها و درجات عاليه‌اي هستند؛  حضرت امام سجاد(ع) فرمودند،كساني كه در غيبت امام زمان عجل الله تعالي فرجه الشريف دين خودشان را نگه مي‌دارند و قائل به وجود مبارك ايشان می‌باشند و در ايمانشان ثابت قدم هستند،  از اشخاص هر دوره و زماني افضل و برترند.

این مرجع تقلید اظهارداشتند: به اين خاطر كه خداوند متعال به اين‌ها عقل‌ و بينشي عطا فرموده است كه غيبت، نزد آن‌ها مانند حضور است، آن‌ها را در مقام و منزلت كساني قرار داده است كه پيش روي پيغمبر(ص) و در جبهه اسلام با شمشير جهاد مي‌كردند.

*ویژگی‌‌های شیعیان واقعی و با اخلاص

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی با بیان این که كساني كه در زمان غيبت حضرت حجت(عج) بر ايمان خودشان ثابت قدم هستند، و هويت اسلامي و شخصيت ديني خودشان را حفظ مي‌كنند، اهل اخلاص واقعي و شيعيان راستين و اهل عمل هستند، تاکید کردند: اين‌ها كساني‌اند كه مردم را به دين خدا دعوت مي‌كنند، احكام خدا را براي مردم بيان مي‌دارند و خودشان و ديگران را به تمسك به معارف اهل بيت (ع) خصوصاً حضرت ولي عصر عجل الله تعالي فرجه الشريف دعوت مي‌نمايند و مي‌دانند كه امروز هر كسي آن حضرت را نشناسد و از دنيا برود، بر حسب روايت مسلّم بين الفريقين به مرگ جاهليت مرده است.

این مرجع تقلید ابراز داشتند: باید در نظر داشت اين چه سرّي بوده است كه حضرت رسول اکرم(ص) اين‌طور شيعيان آخر زمان و مسلمانان پايدار و با استقامت در دين را تشويق مي‌كنند و مقامات و درجات والايي را براي آنها بيان مي‌نمایند؛ حضرت می فرمایند « خوشا به حال آن‌هايي كه در غيبت امام زمان(عج) صبر مي‌كنند»، يعني در امتحاناتي كه براي آن‌ها پيش مي‌آيد پايدار و با استقامت هستند.

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی با اشاره با امتحانات اقشار مختلف مردم در دوران غیبت، اظهارداشتند: همه مردم در عصر غيبت مورد امتحان واقع مي‌شوند؛ مخصوصاً مسأله حجاب كه براي بانوان يكي از امتحان‌هاي عصر غيبت است؛ هم اکنون برنامه‌هايي وجود دارد كه اسباب نگراني حضرت ولي عصر(عج) است؛ بايد كاري كنيم كه ايشان از ما ناراحت نباشند، اگر كاري انجام دهيم كه مقبول نباشد، اول كسي كه نگران مي‌شوند، خود حضرت است، چرا كه همه اولاد و فرزندان امام زمان(عج) محسوب مي‌شوند، و به ايشان تعلق دارند.

*منتظر واقعی با بداخلاقی مخالف است

معظم له در پایان با تاکید بر این که: منتظر واقعي بدون منت به مردم خدمت مي‌كند و بر آن‌ها تكبر و فخر نمي‌ورزد، گفتند منتظر واقعي خوش‌اخلاق‌ترين مردم است و با بي‌ادبي و بداخلاقي مخالف است؛ از طرفي هر چه اخلاق، اسلامي‌تر و معرفت‌ ديني و التزام به احكام بيشتر باشد، موجبات شادی حضرت را فراهم می آورد و به شیعیانشان بیشتر افتخار می کنند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha