دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024

نماينده ولي فقيه در خراسان ، انجام هزينه‌هاي سنگين کاندیداها در تبليغات انتخاباتي مجلس را نشانه ناشايستگي و عدم صلاحيت آن‌ها دانست.

به گزارش سرویس استان‌های مرکز خبر حوزه، آیت الله واعظ طبسی طی سخنانی در جمع مسئولان حوزه علميه خراسان، ائمه جماعات مساجد مشهد و تعدادي از طلاب اين حوزه با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: در انتخابات پیش رو، مطمئناً بايد براي هر رأيمان حجت داشته باشيم.

وی انديشه، ايمان و اعتقاد به خدا و... را از جمله نشانه‌هاي يك مجلس اسلامي برشمرد و گفت: نبايد در جريان انتخابات، تحت تأثير احساس قرار گرفت؛ بلكه مي‌بايست براي هر رأي خود، مطالعه و دقت كرد.

 توليت آستان قدس رضوي به حلم و بردباري رسول الله (صلی الله علیه و آله و سلم) و اتقان و استواري در مسائل اعتقادي، سياسي، فكري، داوري و قضاوت‌هاي ايشان اشاره كرد و افزود: عدم عجله و شتاب در كارها، يكي ديگر از ويژگي‌هاي رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) محسوب مي‌شود.

مدير عالي حوزه علميه خراسان، همچنین گوش دادن به سخن ديگران هر چند مخالف باشد، سخن گفتن در زمان ضرورت و سكوت كه نشان دهنده عمق نگري پيامبر اكرم (صلی الله علیه و آله و سلم) بود را وسيله‌اي براي انديشيدن و تعمق در امور دانسته و ابراز داشت: يكي ديگر از ويژگي‌هاي بارز اين انسان برگزيده اين بود كه با برخورد و اخلاق نيكو، افرادي كه بر ايشان ستم مي كردند، نادم و پشيمان مي شدند و تقاضاي گذشت و بخشش داشتند.

وی با تأكيد بر اين كه امام خميني (ره) به عنوان بنيانگذار و مؤسس جمهوري اسلامي ايران، به رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) تأسي نموده است، خاطرنشان كرد: اگر امام راحل، هدايت و رهبري چنين نظامي را در دست گرفت و در فاصله چند سال اين تحول امروز را ايجاد كرد كه قدرت‌هاي دنيا دچار حيرت شده اند، به خاطر همين پيروي از آن بزرگوار مي‌باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بيان اين كه امام خميني (ره) با تكيه بر خدا و اعتقاد و ايمان به خداوند متعال و با اخلاص همراه با شجاعت به حركت انقلابي خود دست زد، ابرازداشت: وقار و آرامش، ژرف نگري و اهل كار و مطالعه بودن، بي اعتنايي به دنيا و ذخاير دنيوي و ... موجب شد كه امام به رهبري انقلاب اسلامي بپردازد.

آيت الله واعظ طبسي نتيجه تأسي امام خميني (ره) به سيره رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) را شايستگي ایشان براي رهبري جامعه اسلامي عنوان و تصريح كرد: بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران، نظامي را به وجود آورد كه اگر هيچ دستاورد و محصولي هم نمي داشت، نفسِ «جمهوري اسلامي» خود، بزرگترين موهبت و عنايت خدا به حساب مي‌آيد.

وی با اشاره به فضاهاي پيچيده سياسي و به ويژه فتنه 88 از ابتداي رهبري حضرت آيت الله العظمي خامنه اي(مدظله العالي) بیان داشت: تدبير رهبري همه برنامه‌ريزي‌هايي كه در اين فتنه براي انقلاب انجام شده بود را ناكام گذاشت.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به سخنان اخير رهبري در نماز جمعه تهران اشاره و خاطرنشان كرد: دو روز بعد از تحليل ايشان درباره تهديدهاي آمريكا و تحريم‌ها، رئيس جمهور آمريكا رسماً اعلام كرد كه ناامني در تنگه هرمز و خليج فارس به زيان آمريكاست و مسائل ايران را بايد در قالب ديپلماسي دنبال كرد.

وی در ادامه با بيان اين كه علماي دين و طلاب و روحانيت معظم بايد سعي كنند از اين گونه فرصت‌ها حداكثر استفاده را ببرند، گفت: اكنون فضا براي رساندن پيام اسلام بسيار مناسب است اما ابتدا خودمان بايد سيره، اخلاق، اخلاص و كار براي خدا را عملي كنيم و انجام دهيم.

 آيت الله واعظ طبسي، آينده نگري، ديدن فضاي فرهنگي امروز، تشخيص نياز نسل جوان، سخن گفتن با زبان روز، بردباري در برابر سلايق مختلفي كه ابراز مي شود و مجال دادن براي جوانان و شنيدن سخن و پرسش‌ها را از كارهاي علما، فقها و روحانيون دانست و گفت: با توجه به نياز جامعه، لازم است براي خدمت به اجتماع، اطلاعات عمومي حوزويان افزايش يابد.

عضو خبرگان رهبري با تأكيد بر اين كه چه محصول بزرگي پايدارتر از اين است كه يك نظام، اينچنين، اقتدار و عزتي به مردم داده باشد، بابيان اين كه بايد قدر اين سرمايه بزرگ و با ارزش را دانست، ابرازداشت: مي‌بايست به مقايسه وضع جامعه در قبل و بعد از پيروزي انقلاب اسلامي پرداخت و به رشد و پيشرفت‌هاي آن توجه نمود.

وي در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تأكيد بر اين كه با فرض اين كه تمام مناطق هسته‌اي ايران را دشمن بزند، اين تكنولوژي در اختيار جوانان ما ماندگار مي‌باشد، گفت: وقتي رهبر ما مي‌فرمايند كه جمهوري اسلامي به دنبال بمب اتمي نيست، با توجه به اين فرمايش، در عين توانايي، اين امر انجام نخواهد شد.

آيت الله واعظ طبسي، حضور گسترده مردم در راهپيمائي 22 بهمن را نشان دهنده عزت، اقتدار و دفاع از نظام در برابر دشمنان عنوان کرد و گفت: امروز، روز كارهاي عميق فكري و انقلابي است و بزرگترين سرمايه ما چنين نظامي است كه صرف نظر از فراوري و محصولات مختلف آن، نفس نظام جمهورري اسلامي قابل تقدير است.

 گفتني است، در ابتداي اين مراسم باشكوه، حجت الاسلام و المسلمين فرجام، مدير اجرائي حوزه علميه خراسان ضمن تبريك ايام ميلاد با سعادت نبي اكرم اسلام (صلی الله علیه و آله و سلم) و ولادت مسعود امام جعفر صادق (ع) و دهه مباركه فجر انقلاب اسلامي، به بيان مطالبي درباره تلبس به لباس مقدس روحانيت پرداخت.

لازم به ذکر است در اين مجلس معنوي، 50 نفر از طلاب حوزه علميه مشهد به دست آيت الله واعظ طبسي، نماينده ولي فقيه و مدير عالي حوزه علميه خراسان، به لباس مقدس روحانيت مفتخر شدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha